تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که روز گذشته گفتیم با توجه به برگشت قیمت از سطح حمایت ۱۲۶۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) انتظار داریم با افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۸۰ فرصتی برای افزایش و سیگنال خرید ایجاد شود. براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و در نمودار زیر در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۰ ادامه حرکت افزایشی از سطح ۱۲۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۰ مه) را پیش بینی می کنیم.

از این رو امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۲۸۰ عبور کند سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و پس از آن سطح ۱۲۹۵ صادر کند و همانطور که در چارت پایین مشخص است خط روند افزایشی روزانه نیز مماس با سطح ۱۲۴۲ قرار گرفته است و در روز گذشته قیمت نتوانست خود را پایین سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۶۰ تثبیت کند. برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۶۴ ، ۱۲۶۰ و ۱۲۵۷ قرار دارند.

ادامه خرید صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) باعث افزایش قیمت اونس طلا از پایین ترین سطح دو هفته گذشته شده است و در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی ۱۲۸۰ و ۱۲۸۳  وجود دارند و اگر هر یک از این سطوح با قدرت شکسته شوند سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۸۸ ، ۱۲۹۵ و ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۶) صادر خواهد کرد.

اکنون به نظر می رسد روند افزایشی اونس طلا تا زمانیکه بالای سطوح حمایت مهم ۱۲۶۴ و ۱۲۶۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارد در حال تثبیت است و چنانچه تا پایان این هفته قیمت در محدوده های بالای سطوح مقاومت ۱۲۸۰ و ۱۲۸۳ قرار گیرد، امکان پایداری روند افزایشی اونس طلا به سوی بالاترین سطوح ۱۲۸۸ و پس از آن سطوح ۱۳۰۳ و ۱۳۰۷ (بالاترین نرخهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵) بیشتر خواهد شد.

بنابراین در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۰ و بسته شدن کندل دو ساعته بالای آن می تواند راه را برای افزایش تا سطوح ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۱۲۹۵ هموار نماید. از نظر تحلیل فاندامنتالی نیز موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۲٫۶۷+ تن افزایش به ۸۴۱٫۹۲ تن رسید که بالاترین ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر در از سال ۲۰۱۳ به این سو محسوب می شود.

امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده به غیر از آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد و همانطور که در بالا اشاره شد اگر قیمت اونس طلا بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۱۲۸۰ عبور کند با افزایش روبرو خواهد شد امری که در صورت تحقق می تواند به انجام حرکت افزایشی برای بازگشت به محدوده های بالای ۱۲۸۳ و ۱۲۸۸ کمک کند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا