تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

این هفته برای شاخص جهانی دلار آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته که بدان اشاره کردیم وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن به احتمال زیاد به حرکت کاهشی خود در بالای سطح حمایت مهم ۹۲٫۸۸۷ خاتمه داده است و در طی یک الی دو ماهه آینده به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ افزایش یابد که این سطح بالاترین سطح دسامبر ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است از منظر تحلیل تکنیکال این افزایش قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا از سطح ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) در قالب پنج موج صورت گرفته است و این حرکت خنثی قیمت از بالاترین سطح مارس ۲۰۱۵ یعنی سطح ۱۰۰٫۳۹ در قالب موج ۴ شکل گرفته است.

در چارت پایین این موج در یک محدوده خنثی بین سطوح ۹۲٫۸۸۷ و ۱۰۱٫۷۹۷ تشکیل شده است که هر یک از این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود به باور ما سه موج کوچک این موج  ۴ را ساخته است که موج آخر آن یعنی موج c به احتمال زیاد در حوالی سطح ۹۲٫۸۸۷ خاتمه می یابد و پس از آن در طی یک الی دو ماهه آینده می بایست منتظر افزایش قیمت در موج  ۵ به سوی سطح ۱۰۱٫۷۹۷ باشیم.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط بسته شدن کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ می تواند سناریوی افزایشی را خنثی کند و منجر به کاهش قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۸۹٫۹۲۱ می شود که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز قیمت در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۱٫۱۳۶۵ است که اگر بتواند از این سطح حمایت با قدرت عبور کند سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۰۸۲۲ به ۱٫۱۶۱۶) و ۱٫۱۳۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۲۱۷ به ۱٫۱۶۱۶) صادر می کند و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از کاهش یورو در مقابل دلار آمریکا به سوی سطح ۱٫۱۲۵۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۱۵ و ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۴۵ بعید نخواهد بود.

از منظر تحلیل تکنیکال بعد از سطوح حمایت ۱٫۱۳۱۱ و ۱٫۱۳۰۰ هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۱٫۱۲۹۶ (پایین ترین سطح ۲۸ آوریل) و ۱٫۱۲۷۲ (پایین ترین سطح ۲۷ آوریل) و ۱٫۱۲۱۷ (پایین ترین سطح ۲۲ آوریل) است. مقاومت قیمت یورو نیز بر روی سطح ۱٫۱۴۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه) وجود دارد و پس از آن سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۶۱۶ به ۱٫۱۳۵۹) ، ۱٫۱۵۰۰ ، ۱٫۱۵۱۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۶۱۶ به ۱٫۱۳۵۹) و ۱٫۱۵۲۹ (بالاترین سطح ۴ مه) قرار دارند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز برای این هفته چنانچه قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۳۶۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) برسد، سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح ۱٫۴۳۰۲ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۱٫۴۲۸۷ صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۴۵۰۰ ، ۱٫۴۵۴۵ و ۱٫۴۵۷۳ تشکیل شده اند که قبلا بدان اشاره شد.

بانک مرکزی انگلیس (BoE) امروز ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران برای تعیین نرخ بهره تشکیل جلسه می دهد و بازار قویاً انتظار دارد میزان نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه تغییری نیابد و عمده توجهات به سخنرانی مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس بعد از تعیین نرخ بهره معطوف شده است. در تقویم اقتصادی امروز تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

در سایر تحولات ارزش ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا به کمترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافته است که عمده ی دلیل آن اظهار نظر و مداخله کلامی مقامات ژاپن و انتظارات بازار از گسترش محرکهای اقتصادی بانک مرکزی ژاپن در ماه ژوئن یا جولای است. حرکت کاهشی اخیر ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی گمانه مداخله مجدد بانک مرکزی ژاپن را در بازار بیشتر نموده است.

برای امروز در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن هرگونه حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۰۸٫۷۵ ، ۱۰۸٫۷۰ و پس از آن سطوح ۱۰۸٫۶۰ و ۱۰۸٫۵۰ و ۱۰۸٫۲۰، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران با هدفهای ۱۰۹٫۵۰ و ۱۱۰٫۰۰ فراهم خواهد کرد. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز عبور قدرتمند قیمت از سطح مقاومت ۱۲۴٫۷۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۵٫۰۰ و ۱۲۵٫۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۲۶٫۴۷ به ۱۲۱٫۴۹) و پس از آن سطح ۱۲۵٫۵۰ صادر می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا