تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به افزایش دوباره قیمت از سطح حمایت ۱۲۶۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) انتظار داریم با افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۸۰ فرصتی برای افزایش و سیگنال خرید ایجاد شود. براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و در نمودار زیر در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۰ ادامه حرکت افزایشی از سطح ۱۲۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۰ مه) را پیش بینی می کنیم.

از این رو امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم همانطور که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم اگر قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۲۸۰ عبور کند سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و پس از آن سطح ۱۲۹۵ صادر کند و براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است خط روند افزایشی روزانه نیز مماس با سطح ۱۲۴۲ قرار گرفته است و در این چند روز گذشته قیمت نتوانسته خود را پایین سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۶۱ تثبیت کند. برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۶۴ ، ۱۲۶۱ و ۱۲۵۷ قرار دارند.

ادامه خرید صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) باعث افزایش قیمت اونس طلا از پایین ترین سطح دو هفته گذشته شده است و در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت قیمت اونس طلا به ترتیب بر روی ۱۲۸۰ و ۱۲۸۳  وجود دارند و اگر هر یک از این سطوح با قدرت شکسته شوند سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۸۸ ، ۱۲۹۵ و ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۶) صادر خواهد کرد.

اکنون به نظر می رسد روند افزایشی اونس طلا تا زمانیکه بالای سطوح حمایت مهم ۱۲۶۴ و ۱۲۶۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارد در حال تثبیت است و چنانچه امروز قیمت در محدوده های بالای سطوح مقاومت ۱۲۸۰ و ۱۲۸۳ قرار گیرد، امکان پایداری روند افزایشی اونس طلا به سوی سطوح ۱۲۸۸ و پس از آن سطوح ۱۳۰۳ و ۱۳۰۷ (بالاترین نرخهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵) بیشتر خواهد شد.

بنابراین در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۰ و بسته شدن کندل دو ساعته بالای آن می تواند راه را برای افزایش تا سطوح ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۱۲۹۵ هموار نماید. از نظر تحلیل فاندامنتالی نیز موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۳٫۲۷+ تن افزایش دیگر به ۸۴۵٫۱۹ تن رسید که بالاترین ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر از نوامبر سال ۲۰۱۳ به این سو محسوب می شود.

امروز در تقویم اقتصادی بازار آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار خرده فروشی، قیمت تولیدکنندگان و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا اعلام می شوند و همانطور که در بالا اشاره شد اگر آمارهای فوق کمتر از حد پیش بینی ها باشند و قیمت اونس طلا بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۱۲۸۰ عبور کند با افزایش روبرو خواهد شد امری که در صورت تحقق می تواند به انجام حرکت افزایشی برای بازگشت به محدوده های بالای ۱۲۸۳ و ۱۲۸۸ کمک کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا