تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم با توجه به افزایش اخیر قیمت از سطح ۴۳٫۰۳ دلار/بشکه به بالای سطح ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) چنانچه قیمت بتواند از سطح ۴۷٫۰۲ (بالاترین سطح ۱۲ مه) عبور کند سیگنال خرید تا سطوح ۴۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۴۷٫۷۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) صادر می کند و این در حالی است که در حرکت نزولی سطوح حمایت متعددی بر روی ۴۵٫۶۰ ، ۴۵٫۵۰ ، ۴۴٫۹۷ ، ۴۳٫۰۳ و ۴۲٫۵۰ و ۴۱٫۵۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تشکیل شده اند.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال چنانچه قیمت نفت بتواند بالای سطح ۴۷٫۰۲ قرار گیرد به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۵۴ ، ۴۷٫۸۸ (سقف کانال افزایشی روزانه) و ۴۸٫۰۲ (بالاترین سطح ۲۵ نوامبر) افزایش می یابد. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی سطوح ۴۵٫۶۰ ، ۴۵٫۵۰ ، ۴۴٫۹۷ ، ۴۳٫۰۳ ، ۴۲٫۵ و ۴۱٫۵۳ قرار دارند که دیروز بدان اشاره کردیم.

به باور ما از نظر تحلیل تکنیکال احتمال حرکت افزایشی بیشتر است و بسته شدن قیمت نفت آمریکا در بالای سطح مقاومت ۴۷٫۰۲ می تواند به افزایش بیشتر قیمت تا نزدیکی سطح ۴۶٫۷۸ بیانجامد و پس از آن اهداف افزایشی بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۴۷٫۵۴ و ۴۷٫۷۸ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته قرار دارند.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم این روزها بهتر آن است که حرکات نفت را در نمودار روزانه نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزهای گذشته گفته بودیم. بنابراین تمامی تحولات قیمت نفت آمریکا می بایست بر روی نمودار روزانه و در کانال افزایشی دنبال شود که در میان مدت می تواند در موج C یا موج ۳ قیمت نفت آمریکا را به بالای سطح ۴۷٫۵۴ برساند و کاهش روز چهارشنبه آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و روز گذشته افزایش پیش بینی رشد تقاضا جهانی نفت در سال جاری توسط آژانس بین المللی انرژی مزید بر علت این حرکت افزایشی بوده اند.

از این رو برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۴۷٫۰۲ با قدرت شکسته شود، فرصتهای مناسبی را برای خریداران با هدفهای ۴۷٫۵۴ ، ۴۷٫۷۸ و ۴۷٫۸۸ فراهم خواهد کرد و همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمایید منطقه ۴۵٫۶۰ و ۴۵٫۵۰ حمایت مستحکمی است که فعلا سرسختانه از هر گونه حرکت اصلاحی نفت جلوگیری کرده است و در میان مدت (طی ۱ الی ۲ هفته) می بایست منتظر افزایش قیمت تا سطوح ۵۰٫۹۲ و ۵۱٫۰۹ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن بتواند به بالای سطوح مقاومت ۴۸٫۲۲ و ۴۸٫۲۹ دلار/بشکه افزایش یابد سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۴۸٫۸۳ ، ۴۹٫۱۹ و ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد. خریداران کوتاه مدت می بایست در انتظار افزایش قیمت به بالای سطح ۴۸٫۲۹ باشند تا بعد از آن با هدفهای ۴۸٫۸۳ ، ۴۹٫۱۹ و ۴۹٫۵۶ وارد بازار شوند.

این در حالی است که در حرکت کاهشی سطوح حمایت زیادی به ترتیب بر روی ۴۶٫۹۸ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) ۴۶٫۷۷ ، ۴۵٫۶۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۴۴٫۸۰ (پایین ترین سطح ۱۱ مه) تشکیل شده اند و حمایت بعد از آن بر روی سطح ۴۳٫۳۳ (پایین ترین سطح ۱۰ مه) وجود دارد.

باید توجه داشته باشیم که رسیدن قیمت نفت برنت به این سطوح حمایت در بهترین شرایط کاهشی صورت خواهد گرفت و بدین جهت همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم ممکن است قیمت نفت برنت در نزدیکی سطح ۴۳٫۶۵ حمایت پیدا کند و از ادامه حرکت نزولی متوقف گردد و دوباره به بالای سطوح مقاومت ۴۸٫۲۹ و ۴۸٫۸۳ و پس از آن تا سطوح ۴۹٫۱۹ ، ۴۹٫۵۶ و ۵۱٫۰۷ (بالاترین سطح ۲۵ نوامبر و بر روی خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) افزایش یابد.

نشانه مهم دیگر قیمت نفت برنت را می توان به وضوح در نمودار روزانه مشاهده کرد که در صورت تثبیت قیمت بالای سطح ۴۸٫۲۹ دوباره قیمت را وارد کانال افزایشی خواهد کرد که در این کانال می توان در موج افزایشی ۳ در انتظار تقویت قیمت نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت