تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن به احتمال زیاد به حرکت کاهشی خود در بالای سطح حمایت مهم ۹۲٫۸۸۷ خاتمه داده باشد و در طی یک الی دو ماهه آینده به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ افزایش یابد که این سطح بالاترین سطح دسامبر ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود. در حال حاضر در بالاترین سطوح دو هفته گذشته در نوسان است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است از منظر تحلیل تکنیکال این افزایش قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا از سطح ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) در قالب پنج موج صورت گرفته است و این حرکت خنثی قیمت از بالاترین سطح مارس ۲۰۱۵ یعنی سطح ۱۰۰٫۳۹ در قالب موج ۴ شکل گرفته است.

در چارت پایین این موج در یک محدوده خنثی بین سطوح ۹۲٫۸۸۷ و ۱۰۱٫۷۹۷ تشکیل شده است که هر یک از این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود به باور ما سه موج کوچک این موج  ۴ را ساخته است که موج آخر آن یعنی موج c به احتمال زیاد در حوالی سطح ۹۲٫۸۸۷ خاتمه می یابد و پس از آن در طی یک الی دو ماهه آینده می بایست منتظر افزایش قیمت در موج  ۵ به سوی سطح ۱۰۱٫۷۹۷ باشیم.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط بسته شدن کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۲٫۸۸۷ می تواند سناریوی افزایشی را خنثی کند و منجر به کاهش قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۸۹٫۹۲۱ می شود که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت پس از شکست سطح ۱٫۱۲۶۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۱٫۱۳۳۰ است که اگر بتواند از این سطح حمایت با قدرت عبور کند سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۰۸۲۲ به ۱٫۱۶۱۶) و ۱٫۱۳۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۲۱۷ به ۱٫۱۶۱۶) صادر می کند و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از کاهش یورو در مقابل دلار آمریکا به سوی سطح ۱٫۱۲۶۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۱۵ و ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۴۵ بعید نخواهد بود.

از منظر تحلیل تکنیکال بعد از سطوح حمایت ۱٫۱۳۱۱ و ۱٫۱۳۰۰ هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۱٫۱۲۹۶ (پایین ترین سطح ۲۸ آوریل) و ۱٫۱۲۷۲ (پایین ترین سطح ۲۷ آوریل) و ۱٫۱۲۱۷ (پایین ترین سطح ۲۲ آوریل) است. مقاومت قیمت یورو نیز بر روی سطوح ۱٫۱۴۰۰ ، ۱٫۱۴۲۰ ، ۱٫۱۴۴۰ ، ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه) وجود دارند و هم اکنون یورو در مقابل دلار آمریکا در پایین ترین سطوح دو هفته گذشته در نوسان است.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز برای این هفته چنانچه قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۳۵۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) برسد، سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح ۱٫۴۳۱۲ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۱٫۴۲۸۷ صادر می کند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۴۴۵۰ ، ۱٫۴۵۰۰ ، ۱٫۴۵۳۰ ، ۱٫۴۵۵۰ و ۱٫۴۵۷۳ تشکیل شده اند که قبلا بدان اشاره شد.

در سایر تحولات همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم ارزش ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا به کمترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافته است که عمده ی دلیل آن اظهار نظر و مداخله کلامی مقامات ژاپن و انتظارات بازار از گسترش محرکهای اقتصادی بانک مرکزی ژاپن در ماه ژوئن یا جولای است. حرکت کاهشی اخیر ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی گمانه مداخله مجدد بانک مرکزی ژاپن را در بازار بیشتر نموده است.

برای امروز در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن هرگونه حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۰۸٫۵۰ و ۱۰۸٫۲۰ فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران با هدفهای ۱۰۹٫۴۰ ، ۱۰۹٫۵۰ و ۱۱۰٫۰۰ فراهم خواهد کرد. اخبار متعددی که امروز در بازار آمریکا منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای ارزهای رقیب دلار آمریکا فراهم آورد. در این میان بی شک اخبار خرده فروشی، قیمت تولیدکنندگان و آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا