تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطوح مقاومت ۱۲۷۷ و ۱۲۸۰ عبور کند و سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۹۰ و ۱۲۹۸ صادر کند که این حرکت افزایشی را در نمودار پایین قرار گرفتن قیمت اونس طلا در موج افزایشی ۵ – (۵) تایید کرده است.

در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۱۲۸۳ ثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا نرخهای ۱۲۹۰ و ۱۲۹۸ حرکت خواهد کرد. بنابراین، همچنان روند حرکت اونس طلا را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نیز ادامه داشته باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این آخرین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین ۲۸ مارس) در درون یک الگوی پهن مثلث قطری تلقی می شود که خط روند بالایی این الگو به هدف ۱۳۱۱ – خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج قبلی ۳ – (۵) – اشاره دارد.

در تقویم اقتصادی امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها خبر آمار صنعتی امپایر استیت آمریکا اعلام می شود و این هفته برای اونس طلا مهم و سرنوشت ساز است و اخبار متعدد اقتصادی خصوصاً صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا، شاخصهای تورم، بازار مسکن آمریکا وضعیت نهایی را برای اونس طلا رقم خواهد زد.

برای امروز از آنجایی که قیمت در تلاش برای عبور از سطح ۱۲۷۷ است اما سطح مقاومت ۱۲۸۳ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی با شدت بیشتری به ترتیب تا سطوح ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) ادامه خواهد یافت. خریداران اونس طلا از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در نمودار زیر، قیمت اونس طلا کاملا بالای سطوح حمایت ۱۲۶۵ و ۱۲۶۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) تثبیت شده است و روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است. کاهش رشد آمارهای اقتصادی چین و کاهش بازارهای سهام آسیا و گمانه زنی ها از اینکه بانکهای مرکزی جهان به این زودی ها اقدامی در جهت افزایش نرخ بهره نخواهند کرد، این موضوع می تواند حرکت افزایشی اونس طلا را بیشتر کند.

با توجه به ادامه خرید طلا توسط صندوق بزرگ جهانی اسپایدر (SPDR) و سیگنال خرید در نمودار زیر می بایست منتظر شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۳ و افزایش قیمت اونس طلا در موج ۵ – (۵) به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۹۰ و ۱۲۹۸ و پس از آن سطح ۱۳۱۱ باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا