تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطوح مقاومت ۴۶٫۷۶ و ۴۷٫۰۲ دلار/بشکه شود سیگنال خرید تا سطوح ۴۷٫۶۹ و ۴۷٫۸۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) صادر می کند و هدفهای بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۴۸٫۰۲ (بالاترین سطح ۲۵ نوامبر) و پس از آن سطح ۴۸٫۸۸ (سقف کانال نزولی هفتگی) قرار دارند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۸۵ (پایین ترین سطح ۲۰ آوریل) تشکیل شده است که براساس افزایش قیمت نفت از سطح ۳۷٫۶۱ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) به ۴۱٫۵۳ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل) در نظر گرفته شده است.

برای امروز هر حرکت افزایشی قیمت نفت به بالای سطح ۴۷٫۰۲ (بالاترین سطح ۱۲ مه ۲۰۱۶) موقعیت مناسب خرید با هدف های ۴۷٫۶۹ و ۴۷٫۸۳ ایجاد خواهد کرد. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۷۳ می بایست منتظر کاهش قیمت نفت به سوی سطوح ۴۵٫۲۷ و ۴۴٫۷۰ باشیم که این سناریو برای امروز بعید است.

موضوع دیگری که با توجه به شرایط کنونی بازار های مالی باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش پیش بینی ها از تقاضای جهانی نفت در سال جاری توسط آژانس بین المللی انرژی است که این مساله بیشتر مورد اقبال خریداران نفت قرار گرفته است و در چنین وضعیتی خریداران نفت آمریکا با اعتماد به نفس بیشتری با هدفهای ۴۷٫۶۹ و ۴۷٫۸۳ دلار/بشکه (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته) وارد بازار خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه عبور کند و به ترتیب تا سطوح ۴۸٫۸۳ (بالاترین سطح ۳ دسامبر) و ۴۸٫۹۶ (سقف کانال نزولی هفتگی) و ۴۹٫۴۳ (سقف کانال افزایشی روزانه) و پس از آن سطح ۴۹٫۵۶ افزایش یابد که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی مشخص شده است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) دیده می شود و خریداران منتظر شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ هستند تا بتوانند با هدفهای ۴۸٫۸۳ ، ۴۸٫۹۶ ، ۴۹٫۴۳ و ۴۹٫۵۶ وارد بازار شوند.

در چارت زیر قیمت نفت برنت توانسته است دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ برسد و این بار شانس آن می رود که از این سطح عبور کند و به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۵۶ و پس از آن ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ افزایش یابد. هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۶٫۹۸ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می باشد تا بعد از آن دوباره سیگنال خرید صادر کند.

با حرکت اخیر قیمت نفت برنت و افزایش آن به سوی سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ دور جدیدی از روند صعودی برای آن رقم خورده است که این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید – و افزایشی – برای قیمت نفت برنت است و در واقع صعود مجدد نفت برنت به نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۲۲ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم.

در حال حاضر، قیمت نفت برنت همچنان در نزدیکی سطح ۴۸٫۲۲ قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که برای امروز با شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی آن تا سطح ۴۹٫۵۶ دلار/بشکه امتداد بیشتری داشته باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت