تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۵۹۱ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن به سوی سطح مقاومت ۴۶۵۹ برگشت داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است که به نظر می رسد این موج در نزدیکی سطح حمایت ۴۵۹۱ تکمیل شده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز به این نکته اشاره دارد که موج نزولی C خسته شده است و بعید است که تا سطح ۴۵۱۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) برسد و برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۶۵۹ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۴۷۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶۴ درصدی) صادر می کند.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت مس بالای سطح حمایت ۴۵۹۱ قرار گرفته است احتمال تشکیل یک حرکت برگشتی به سوی سطح ۴۶۵۹ وجود دارد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) سبب کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۱۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می گردد اما محتمل ترین سناریو موجود برگشت قیمت مس از سطح حمایت ۴۵۹۱ به سوی سطح ۴۶۵۹ و ۴۷۰۹ دلار/تن است  که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۵۲۹ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و و ممکن است مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد و یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۱۵۵۹ افزایش یابد که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) تشکیل شده اند و با توجه به آنکه کاهش قیمت از سطح ۱۶۸۶ بسیار تند و سریع اتفاق افتاده است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت این فلز مدتی در بالای سطح حمایت ۱۵۲۹ قرار گیرد و یا اینکه به سوی سطح ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برگردد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۴۹۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست. از این رو برای امروز تنها بازگشت قیمت به بالای سطح ۱۵۵۹ می تواند موجب احیای قیمت آلومینیم آلیاژی تا نرخ ۱۵۵۹ و در ادامه تا سطح ۱۵۸۹ دلار/تن گردد که در چارت روزانه پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم