تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری از سطح مقاومت ۹۴٫۸۴۹ عبور کند و تا سطح ۹۵٫۲۴۱ افزایش یابد که این موضوع را بررسی کندل سفید و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت هفتگی نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید الگوی چکش در هفته ۹ مه تا ۱۳ مه شکل گرفته است و این بازگشت روند افزایشی بدنبال الگوی کندل سفید در هفته گذشته ایجاد شده است که برای هفته جاری سیگنال افزایش صادر کرده است و انتظار داریم در میان مدت دوباره قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح ۲ دسامبر ۲۰۱۵) افزایش یابد.

براساس آنچه که در چارت پایین مشاهده می کنید نوسانات قیمت از سطح ۹۹٫۸۲۹ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) در قالب موج c شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی از این هدف سطح مقاومت را بر روی ۹۴٫۸۴۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) به وضوح نشان داده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۹۵٫۲۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) شده است.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۹۴٫۴۵۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۹۳٫۹۷۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو فعلا برای هفته جاری مورد توجه ما نیست.

بنابراین به نظر می رسد، روند حرکت خنثی شاخص دلار آمریکا در کوتاه مدت بین سطوح ۹۴٫۴۵ و ۹۴٫۸۴ بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی قرار دارد، اما آهنگ حرکت شاخص دلار آمریکا، صعودی خواهد بود. در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی به ترتیب تا سطوح ۹۵٫۲۴ و ۹۵٫۷۲ را پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

هفته جاری صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه منتشر می شود که این رویداد بالواقع رویداد مهم این هفته محسوب می شود. معمولا صورتجلسه نشست FOMC (نهاد تعیین کننده نرخ بهره ایالات متحده ) بیست روز پس از نشست منتشر می شود و در آن جزییات مباحث مطرح شده اعلام می شود.

قبل از انتشار صورتجلسه نشست FOMC آمار تورم و شاخصهایی از بازار مسکن از جمله میزان کسب مجوز و شروع به ساخت و ساز اعلام خواهد شد که با توجه به اهمیت حیاتی بازار مسکن برای اقتصاد آمریکا اخبار قابل توجهی محسوب می شود.

امروز اخبار خاصی در بازار اروپا منتشر نخواهد شد و بازارهای آلمان، فرانسه و سویس تعطیل هستند و معامله گران به انتظار شروع فعالیت بازار آمریکا و انتشار آمار اقتصادی صنعتی امپایر استیت نیویورک آمریکا خواهند ماند که می تواند نوساناتی را در بازار مخصوصا در قیمت جهانی اونس طلا برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۸۳ بوجود آورد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا برای امروز قیمت آن با سطوح مقاومت قوی ۱٫۱۳۵۵ و ۱٫۱۳۶۰ و ۱٫۱۳۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) مواجه است و تا زمانیکه قیمت پایین این سطوح در نوسان است ادامه حرکت نزولی می تواند راه را برای کاهش قیمت تا نرخهای ۱٫۱۲۸۳ و ۱٫۱۲۷۱ و ۱٫۱۲۶۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۲۱۱ (پایین ترین سطح ۲۲ آوریل) و ۱٫۱۲۰۶ هموار کند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز با توجه به آنکه تنها شش هفته به همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، چنین حرکت کاهشی پوند می تواند موجب فرود بیشتر قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۳۴۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) گردد و اگر کندل روزانه پایین آن بسته شود در هفته جاری سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱٫۴۳۱۰ و ۱٫۴۳۰۰ و ۱٫۴۲۸۰ و ۱٫۴۲۵۰ الی ۱٫۴۱۹۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۸۳۶ به ۱٫۴۷۷۰) صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا