تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن موفق به تثبیت بالای سطوح حمایت ۱۲۶۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شود دوباره به نزدیکی سطح ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) افزایش می یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده اند. در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت در موج افزایشی ۵ – (۵) در نوسان است که آخرین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) محسوب می شود.

این چرخه از امواج الیوت در درون یک الگوی پهن مثلث قطری تشکیل شده است که خط روند بالایی این الگو به هدف افزایشی ۱۳۱۱ یعنی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج قبلی ۳ – (۵) اشاره دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید. نزدیک ترین سطح مقاومت اونس طلا بر روی سطح ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۶۶ و ۱۲۶۵ باعث اصلاح به سطح ۱۲۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۵۲  (بالاترین سطح ۲۷ آوریل) می شود. در هفته جاری حمایتهای قوی بر روی سطوح ۱۲۵۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۴۹ (خط روند افزایشی روزانه) و پس از آن سطح ۱۲۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته اند.

در هر حال قیمت کاملاً در بالای خط میانگین متحرک ۲۱ روزه تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۲۸۰ راه را برای رسیدن دوباره قیمت به سطح ۱۲۹۰ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد. در صورت کاهش تنها بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب شروع حرکت اصلاحی به سطوح ۱۲۵۷ و ۱۲۵۲ می شود.

در تقویم اقتصادی امروز اخبار متعددی به چشم می خورد که در میان آنها می توان به اخبار بازار مسکن ، آمار تورم و تولیدات صنعتی اشاره کرد و فردا شب نیز صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر می شود که می تواند تعیین کننده جهت وضعیت نرخ بهره و مباحث مربوط به سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست قبلی باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا