تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۸٫۶۲ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۶۹ در نمودار زیر تایید کرده است و انتظار داریم خریداران نفت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۸۵ (پایین ترین سطح ۲۰ آوریل) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و این تحلیل براساس افزایش اخیر از سطح ۳۷٫۶۱ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) به ۴۱٫۵۳ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل) در نظر گرفته شده است.

براساس قواعد فیبوناچی سطوح مقاومت بعدی بر روی ۴۸٫۶۲ و ۴۹٫۱۹ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی وجود دارند و نمودار روزانه نفت نیز به هدف ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) اشاره دارد که نزدیک به سطح ۴۸٫۶۲ می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار روزانه) و ۴۶٫۷۶ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید. در حال حاضر قیمت نفت در بالاترین سطح شش ماهه گذشته قرار دارد و انتظار داریم این موج افزایشی به سوی سطوح ۴۸٫۶۲ و ۴۹٫۱۹ دلار/بشکه ادامه یابد.

از نظر بنیادی نگرانی ها در مورد کاهش تولیدات نفت آمریکا، ادامه آتش سوری در ماسه های نفتی منطقه آلبرتا کانادا، قطع عرضه جهانی نفت نیجریه و ونزوئلا و تغییر پیش بینی قیمت نفت توسط بانک گلدمن ساکس از نزولی به افزایشی از عوامل اصلی افزایش قیمت نفت هستند که همچنان پایدار می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ دلار/بشکه افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت در موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و این موج قادر است که قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

در نمودار زیر سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که موقتا مانع از افزایش قیمت و تشکیل حرکت اصلاحی شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۲۲ پایان یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای امروز افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۵۰ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ و هدف افزایشی ۵۱٫۷۲ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۸٫۲۲ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می باشد.

بنابراین برای امروز انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی و فرو نشستن جو روانی بازار، تقاضای بیشتری برای افزایش قیمت نفت به سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ دلار/بشکه شکل گیرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت