تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۷۰۹ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۴۵۹۱ در چارت زیر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) شکل گرفته است.

به باور ما از آنجایی که در اندیکاتور مک دی MACD یک واگرایی افزایشی در تایم فریم یک ساعته بوجود آمده است احتمال استمرار موج نزولی C به پایین سطح ۴۵۹۱ بعید است و برای امروز چنانچه قیمت مس از بالا موفق به شکست سطح ۴۶۵۹ شود سیگنال افزایش به ترتیب تا سطوح ۴۷۰۹ و ۴۷۸۲ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

در این فلز اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم و سطح ۴۵۹۱ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۴۷۰۹ و هدف بعدی نرخ ۴۷۸۲ خواهد بود.

در صورتیکه خریداران مس به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۷۰۹ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل مس تا نرخ ۴۷۸۲ دلار/تن حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۱۵۵۹ دلار/تن را لمس کند و این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۵۲۹ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) قرار گرفته است و همین مساله سبب موج برگشتی قیمت به سوی سطح ۱۵۸۹ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد.

به باور ما هدف ۱۵۸۹ در صورت عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بیشتر تایید خواهد شد و برای امروز افزایش قیمت به سطح ۱۵۶۳ تاییدی در جهت تقویت قیمت و شکست سطح مقاومت ۱۵۵۹ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابراین در قیمت این فلز سطح حمایت ۱۵۲۹ سرنوشت آلومینیم آلیاژی را برای امروز تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی با شدت بیشتری تا سطح ۱۴۹۲ ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت این سطح سکوی صعود قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطوح ۱۵۵۹ و ۱۵۸۹ دلار/تن تشکیل خواهد داد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم