تحلیل قیمت جهانی اونس طلا در آستانه اعلام گزارش اشتغال آمریکا (NFP

امروز میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود . این خبر همواره یکی از مهمترین اخبار اقتصادی ایالات متحده است و در شرایط فعلی از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است.

این شاخص بی هیچ تردیدی مهم ترین شاخص اقتصادی آمریکا بوده است و نشاندهنده وضعیت سلامت بازار کار این جامعه می باشد و تاثیر مهیبی بر تمامی بازارها از جمله اونس طلا و نقره دارد و بسته به اینکه این شاخص چه رقمی اعلام شود ، ارزش اونس طلا و نقره تعیین می شود .  

ماه گذشته تعداد مشاغل اضافه شده ۱۷۵۰۰۰+ بود و برای این ماه انتظار اقتصاددانان در محدوده ای ۱۲۵۰۰۰+ تا ۲۲۰۰۰۰+ قرار دارد که البته در تقویمهای معتبر و رسمی عدد مورد انتظار در حدود ۱۶۵۰۰۰+ می باشد و برای نرخ بیکاری نیز پیش بینی می شود با یک پله کاهش ۷٫۵% اعلام شود . از این رو، انتظار می رود بازار تا پیش از اعلام این اخبار در روندی خنثی باقی بماند

اگر بازار کار ایالات متحده از صلابت کافی برخوردار باشد فعالان بازار این امر را اینگونه تفسیر می کنند که بانک مرکزی آمریکا دلائل کافی برای توقف محرکهای اقتصادی دارد و بنابراین انتظار تقویت دلار و به تبع کاهش اونس طلا را داریم اما اگر این بخش اقتصاد نیز مشکلی به مشکلات اقتصاد اول جهان اضافه کند باید انتظار تقویت اونس طلا را داشت .

آمار NFP ایالات متحده احتمالاً این ماه با نوسانات قابل توجه همراه باشد زیرا پیش بینی های مختلفی در مورد آن وجود دارد و بازار به خوبی می داند که این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال (خصوصاً درباره توقف سیاستهای انبساطی کمّی یا به اصطلاح QE) تاثیر خواهد داشت. در هر صورت اکنون بازار با دقت کامل ، به انتظار اعلام آمار اشتغال آمریکا است که تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

اگر رقم نهایی پایین ۱۶۵۰۰۰+ اعلام شود و حرکت صعودی اونس طلا استمرار یابد و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۶۱ و ۱۲۷۳ تثبیت شود، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۳۰۲ بود اما اگر رقم نهایی عددی بالای ۱۶۵۰۰۰+ اعلام شود می توان به انتظار کاهش قیمت اونس طلا بود و چنانکه قیمت از سطح ۱۲۳۲ عبور کند، هدفهای بعدی را می توان در نرخهای ۱۲۱۴ و ۱۲۰۱ دید. بنابراین بهتر است تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر ماند تا رقم نهایی اعلام شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا