تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۵۰ و ۱٫۱۳۶۰ و پس از آن در سطح ۱٫۱۳۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارند که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت یورو شده است. در مجموع بر این باوریم که در هفته جاری شرایط بازارهای مالی همچنان به نفع دلار آمریکا و کاهش یورو در جریان خواهد بود.

از آنجاییکه قیمت یورو در زیر خط میانگین متحرک ۲۱ روزه قرار دارد، احتمال کاهش بیشتر بعید نیست و شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۱۳۰۰ هدف ۱٫۲۸۳ و ۱٫۱۲۷۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و در ادامه سطح ۱٫۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۱۲ آوریل) را نمایان خواهد ساخت. اکنون، ادامه حرکت این زوج ارز در گرو صورتجلسه فردا شب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است. باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا پس از اعلام کاهش نرخ تورم انگلیس، قیمت قادر به ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۱٫۴۵۳۲ (بالاترین سطح ۱۲ مه) نشد و علیرغم شکسته شدن سطح ۱٫۴۵۰۰ در مقابل نرخ ۱٫۴۵۲۵ از حرکت بازایستاد. این تغییر نشان می دهد، درحالیکه حرکت صعودی در بالای نرخ ۱٫۴۴۲۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۴۳۳۳ به ۱٫۴۵۲۴) ادامه دارد، هنوز پوند برای رسیدن به هدف بالای سطح ۱٫۴۵۷۳ (بالاترین سطح ۴ مه) آماده نیست.

سطح مقاومت پوند بر روی نرخهای ۱٫۴۵۲۵ ،۱٫۴۵۳۲ ، ۱٫۴۵۴۶ ، ۱٫۴۵۵۲ و ۱٫۴۵۷۳ تشکیل شده اند و هدف روزانه در صورت شکست سطح ۱٫۴۴۲۹ کاهش تا سطوح ۱٫۴۴۰۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۳۳۳ به ۱٫۴۵۲۴) است. در روند نزولی، سطح حمایت بر روی نرخهای ۱٫۴۳۹۹ و ۱٫۴۳۷۸ قرار دارند و شکسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱٫۴۳۷۸ نیز می تواند منجر به سقوط تا سطح ۱٫۴۳۴۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۱٫۴۳۲۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) گردد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز نشانه ها حاکی از آن است که در میان مدت حرکت به سوی سطح ۱۱۰ ادامه خواهد یافت و سطح حمایت بر روی نرخهای ۱۰۸٫۷۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۸٫۴۷ به ۱۰۹٫۶۵) و ۱۰۸٫۴۷ (پایین ترین سطح ۱۶ مه) و ۱۰۸٫۳۰ و ۱۰۸٫۲۰ قرار دارند. اکنون معامله گران در انتظار نشانه های محکمی از تثبیت قیمت بالای سطح حمایت اصلی ۱۰۸٫۲۱ (پایین ترین سطح ۲۱ مه) هستند تا با بسته شدن کندل روزانه قیمت بالای سطح ۱۰۹٫۵۵ (بالاترین سطح ۱۳ مه) سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۱۰۹٫۹۰ ، ۱۱۰٫۰۰ و ۱۱۰٫۵۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) صادر شود.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در کوتاه مدت بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۳ دلار در هر بشکه عبور کند و سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر کند که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت نفت آمریکا در کانال افزایشی و موج افزایشی C یا ۳ تایید کرده است. نتیجه چنین حرکتی احتمال تداوم افزایش قیمت نفت است و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا توانسته است که با قدرت به بالای سطح ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از ۴۷٫۳۵ بر روی سطح ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام