تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همچنان پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن موفق به تثبیت بالای سطوح حمایت ۱۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شود از طریق شکست سطح ۱۲۸۲ دوباره به نزدیکی سطح ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) افزایش می یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت در موج افزایشی ۵ – (۵) در نوسان است که آخرین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۸ (پایین ترین سطح ۲۸ مارس) محسوب می شود و چنانچه به همین صورت در بالای خط میانگین متحرک ۲۱ روزه تثبیت شود ممکن است با شکست سطح ۱۲۸۲ دوباره به سوی سطح ۱۲۹۰ دست یابد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۶۵ منجر به حرکت اصلاحی می شود.

همانطور که روز گذشته اشاره کردیم این چرخه از امواج الیوت در درون یک الگوی پهن مثلث قطری تشکیل شده است که خط روند بالایی این الگو به هدف افزایشی ۱۳۱۱ یعنی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج قبلی ۳ – (۵) اشاره دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید. نزدیک ترین سطح مقاومت اونس طلا بر روی سطح ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۶۷ و ۱۲۶۵ باعث اصلاح به سطح ۱۲۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۵۲  (بالاترین سطح ۲۷ آوریل) می شود. در هفته جاری حمایتهای قوی بر روی سطوح ۱۲۵۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۲۵۰ (خط روند افزایشی روزانه) و پس از آن سطح ۱۲۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته اند.

در هر حال قیمت اونس طلا در طی چند روز گذشته کاملاً در بالای خط میانگین متحرک ۲۱ روزه تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۲۸۲ راه را برای رسیدن دوباره قیمت به سطح ۱۲۹۰ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد. یادآوری می شود در صورت کاهش تنها بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب شروع حرکت اصلاحی به سطوح ۱۲۵۷ و ۱۲۵۲ می شود.

در تقویم اقتصادی امروز صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود که می تواند تعیین کننده جهت وضعیت نرخ بهره و مباحث مربوط به سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست قبلی باشد.

اظهارات شب گذشته چند تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا ( لکهارت، ویلیامز و کپلن) در مورد دو یا سه پله افزایش نرخ بهره در سال جاری و از طرف دیگر ادامه خرید طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) فعلا قیمت اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۸۲ قرار داده است تا خبر امشب منتشر شود و جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا