تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۶۲ دلار/بشکه عبور کند موقعیت خرید تا سطوح ۴۹٫۱۹ و پس از آن سطح ۴۹٫۸۰ (بالاترین سطح ۶ نوامبر) ایجاد خواهد کرد و بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکسته شدن سطوح ۴۸٫۶۲ و ۴۸٫۹۳ باقی مانده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت ۴۸٫۶۲ بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی از سطح ۳۹٫۸۵ تشکیل شده است. سطوح حمایت قیمت نفت نیز به ترتیب بر روی ۴۷٫۷۳ (پایین ترین سطح ۱۲ مه) و ۴۷٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) قرار دارند. در حال حاضر قیمت نفت در بازارهای جهانی در بالاترین سطح در سال جاری قرار دارد.

برای امروز پیش بینی می کنیم اگر قیمت نفت آمریکا به هر دلیلی بتواند به بالای سطح ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برسد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۶۲ است که می تواند سیگنال خرید تا سطح ۴۹٫۱۹ و پس از آن سطح ۴۹٫۸۰ صادر کند.

هدف افزایشی بعدی در نمودار روزانه بر روی سطح ۵۱٫۰۹ در کانال افزایشی روزانه تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳۵٫۲۴ شکل گرفته است. اخبار متعددی که این امروز در بازار نفت منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت نفت را فراهم آورد.

در این میان بی شک خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران توجه خاص معامله گران نفت را به خود جلب خواهد کرد. در صورتیکه امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارات (۲٫۸۳۳- میلیون بشکه) کاهش یابد، موجب تقویت بیشتر قیمت نفت می شود و ما در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت و هدف بعدی آن مشخص کرده ایم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت عبور از سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۷۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته) و ۵۱٫۰۷ (بالاترین سطح ۲۵ نوامبر) و سطح ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد. با این حال هدف واقع بینانه قیمت نفت برنت سطح ۵۱٫۷۲ پیش بینی می شود که به محض شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) بیشتر تایید خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکی برای اینکه از شکست کامل سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ اطمینان حاصل کنیم لازم است که حتما قیمت نفت برنت به بالای سطح ۴۹٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۷ مه) افزایش یابد تا شکست سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ تایید شود. به باور ما قیمت نفت برنت در محدوده های مقاومتی بسیار مهمی قرار گرفته است که در صورت شکست سطوح ۴۹٫۵۶ و ۴۹٫۷۵ شاهد آغاز یک روند افزایشی قطعی برای قیمت نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۷۰ ، ۵۱٫۰۷ و ۵۱٫۷۲ دلار/بشکه خواهیم بود که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت