تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

انتظارات بازار از لحن تند مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره در آستانه انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا و افزایش بازدهی اوراق قرضه آمریکا سبب افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته در مقابل یورو و ین ژاپن شده است.

نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله آمریکا به بالاترین سطح ۱۵ روزه گذشته (۱٫۸۲۸ درصد) و نرخ بازدهی اوراق قرضه دو ساله آمریکا به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته (۰٫۸۶۳ درصد) رسیده است که این مساله امروز به تقویت بیشتر دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی (به استثنای پوند) کمک کرده است.

در حال حاضر پس از سخنرانی دیشب چند تن از مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا (کاپلن، لکهارت، ویلیامز)، انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر به %۷۴ ، در ماه سپتامبر به %۵۷ و در ماه ژوئن به %۱۹ افزایش یافته است. مهمترین رویداد امروز، انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) از نشست ماه آوریل است که امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت قیمت همچنان موافق فروشندگان است زیرا قیمت به پایین سطح ۱٫۱۲۸۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) کاهش یافته است و سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۲۵۶ (پایین ترین سطح ۲۶ آوریل) و پس از آن سطوح ۱٫۱۲۴۲، ۱٫۱۲۳۴ (پایین ترین سطح ۱۴ آوریل) و ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۱۸ و ۱٫۱۱۴۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) صادر کرده است.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا قیمت به پایین سطح ۰٫۷۲۵۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) کاهش یافته است و در صورتیکه کندل روزانه پایین این سطح بسته شود به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۲۱۳ و پس از آن در میان مدت به سطح ۰٫۷۱۱۰ (پایین ترین سطح اواخر ماه فوریه) ریزش خواهد کرد. در زوج ارز یورو – پوند نیز قیمت برای اولین بار در سال جاری در آستانه شکست خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (۰٫۷۷۰۵) قرار گرفته است که اگر کندل روزانه پایین این سطح بسته شود سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۶۸۲ و پس از آن سطح ۰٫۷۵۴۸ صادر خواهد کرد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که روز گذشته گفتیم پیش بینی می کنیم قیمت آن در کوتاه مدت بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۳ دلار در هر بشکه عبور کند و سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر کند که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت نفت آمریکا در کانال افزایشی و موج افزایشی C یا ۳ تایید کرده است. نتیجه چنین حرکتی احتمال تداوم افزایش قیمت نفت است و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا توانسته است که با قدرت به بالای سطح ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از ۴۷٫۳۵ بر روی سطح ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام