تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطوح حمایت ۱۲۵۱ و ۱۲۵۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه و خط روند افزایشی روزانه) شود سیگنال کاهش تا سطح ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد که این موضوع را در نمودار پایین تثبیت قیمت پایین سطح حمایت ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) تشکیل شده بود که دیشب پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا با قدرت شکسته شد.

در نمودار پایین حمایت بعد از این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۲۴۳ قرار دارد که اگر امروز یا فردا این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش قوی تا سطوح ۱۲۲۴ (پایین ترین سطح ۱۴ آوریل) و ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند. به باور ما حرکت کاهشی روز گذشته نشاندهنده تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۴۷ می باشد که می تواند قیمت اونس طلا را به نرخهای پایین تر وارونه کند.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج اصلاحی و نزولی اونس طلا ممکن است در میان مدت به سطح ۱۲۰۵ یا به سطح ۱۱۷۵ برسد که هر یک از این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی مشخص شده اند. لازم به ذکر است که در حرکت افزایشی خریداران تنها از بالای سطوح مقاومت ۱۲۶۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۱۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) با هدفهای ۱۲۷۵ ، ۱۲۸۱ و ۱۲۸۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) وارد بازار خواهند شد که این سناریو فعلا برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

از نظر تحلیل فاندامنتالی نیز شب گذشته پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در صورتجلسه نشست کمیته سیاستگذاری پولی ماه آوریل خود اعلام نمود که ممکن است نرخ بهره در ماه ژوئن افزایش یابد، قیمت اونس طلا به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح ۱۲۵۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) است.

از آنجاییکه اونس طلا به شدت به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا حساس است، به طوری که افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه‌ های نگهداری طلا می شود و ارزش دلار آمریکا را تقویت می‌کند، به شدت به پایین نرخهای سه هفته گذشته کاهش یافته است و برای امروز همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم سطح حمایت ۱۲۵۰ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی با شدت بیشتری به سطح ۱۲۴۳ ادامه خواهد یافت.

در تقویم اقتصادی امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا آقای استنلی فیشر ساعت ۱۷:۴۵ و ویلیام دادلی ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران سخنرانی خواهند کرد و بازار در انتظار واکنش ها و مواضع این افراد نسبت به سیاستهای پولی آینده بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا