تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۷٫۳۵ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطوح ۴۶٫۳۰ و ۴۶٫۰۷ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی کف کانال افزایشی و خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته قرار دارند.

به باور ما کف این کانال افزایشی حمایت قوی و مستحکمی برای قیمت نفت است و براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۷٫۳۵ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است که انتظار داریم امروز این سطح شکسته شود و تا حدود ۴۶٫۳۰ کاهش یابد.

سطح مقاومت قیمت نفت نیز همچنان در اطراف سطح ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارند و اگر از بالا این سطح به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سبب استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود. هر چند که با توجه به رشد آمار ذخایر نفت هفتگی آمریکا باید انجام یک حرکت اصلاحی برای قیمت نفت به سوی سطح ۴۶٫۳۰ را حتماً مد نظر داشت.

از نظر تحلیل تکنیکال شانس خریداران نفت آن است که پس از رسیدن قیمت به نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۳۰ و ۴۶٫۰۷ حرکت افزایشی دوباره صورت پذیرد زیرا با رسیدن قیمت به کف کانال افزایشی شاهد تقاضا برای خرید نفت با هدفهای ۴۸٫۹۳ و ۵۱٫۰۹ دلار/بشکه خواهیم بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۲۲ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۴۶٫۹۸ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه افزایشی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این تحلیل براساس موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) شکل گرفته است که در این موج قیمت نفت برنت قادر به عبور از سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) نشده است.

برای امروز قویا پیش بینی می شود که قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۹۸ و ۴۶٫۰۶ کاهش یابد که سطح ۴۶٫۰۶ مماس با کف خط روند الگوی گوه می باشد. این ناتوانی قیمت نفت برنت در عبور از سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ منجر به حرکت اصلاحی و نزولی به سطوح ۴۶٫۹۸ و ۴۶٫۰۶ خواهد شد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی مشخص شده اند.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ موجب افزایش به سطوح ۵۱٫۷۲ و ۵۳٫۸۷ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید. اگرچه جهت تشکیل گوه افزایشی می تواند هم راستا با روند قبل از خود نباشد اما اگر هم راستا باشد درجه اطمینان و اهمیت بیشتری الگو پیدا می کند و در نمودار زیر پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت پس از انجام این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح ۴۶٫۹۸ و ۴۶٫۰۶ دلار/بشکه با حمایت جدّی روبرو شود و مجدد تقاضا شود که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت