تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو پس از انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا به شدت به پایین ترین سطوح ۷ هفته گذشته سقوط کرده است و ارزش دلار آمریکا همچنان در مقابل ارزهای اصلی رو به افزایش است. شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز به بالای سطح ۹۵٫۲۴ رسیده است و اهداف صعودی بعدی به ترتیب سطوح ۹۵٫۷۲ و ۹۶٫۵۰ خواهند بود.

در متن منتشر شده صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مشخص شد که بانک مرکزی آمریکا در صورتیکه آمارهای اقتصادی مطابق با انتظارات اعلام شود، آمادگی افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را دارد و به باور ما صورتجلسه دیشب بانک فدرال لحن قوی و شدیدی داشت و تلویحاً خواستار افزایش نرخ بهره در ماه آینده شده بود.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که روز گذشته گفتیم حرکت قیمت همچنان موافق فروشندگان است زیرا قیمت پس از انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا به پایین سطوح ۱٫۱۲۸۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۲۵۰ کاهش یافته است و سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۱۸۰ (کف بویلنجر باند روزانه) و ۱٫۱۱۴۹ (خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۱ هفته گذشته) و پس از آن سطوح ۱٫۱۰۹۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۰۵۷ (پایین ترین سطح ۱۶ مارس) صادر کرده است.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا با توجه به جو ریسک گریزی در بازارها و کاهش شاخصهای سهام بین الملل پس از خبر صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا، قیمت به پایین سطح ۰٫۷۲۵۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) کاهش یافته است و با بسته شدن کندل روزانه پایین این سطح به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۱۶۵ (پایین ترین سطح ۲ مارس) و پس از به سطح ۰٫۷۱۰۹ (پایین ترین سطح ۱ مارس) ریزش پیدا خواهد کرد.

در زوج ارز یورو – پوند نیز قیمت برای اولین بار در سال جاری توانسته است که از خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (۰٫۷۷۰۵) عبور کند و با توجه به بسته شدن کندل روزانه پایین این سطح سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۶۵۰ و پس از آن سطوح ۰٫۷۵۹۲ (پایین ترین سطح ۴ فوریه) و ۰٫۷۵۲۳ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) و ۰٫۷۵۱۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) صادر خواهد کرد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم پیش بینی می کنیم قیمت آن پس از یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۳۰ (کف کانال افزایشی) و ۴۶٫۰۷ دلار در هر بشکه (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) در کوتاه مدت بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۳ عبور کند و سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر کند که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت نفت آمریکا در کانال افزایشی و موج افزایشی C یا ۳ تایید کرده است. نتیجه چنین حرکتی احتمال تداوم افزایش قیمت نفت است و پس از انجام حرکت اصلاحی، خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا توانسته است مقداری به پایین سطح حمایت ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برسد و احتمال اصلاح به سوی سطوح ۴۶٫۳۰ و ۴۶٫۰۷ وجود دارد و پس از آن با افزایش دوباره به بالای سطح ۴۷٫۳۵ براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از ۴۷٫۳۵ بر روی سطح ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام