تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز رویداد مهمی در بازارهای مالی شکل خواهد گرفت که می توان به اعلام گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اشاره کرد. از این رو، می توان انتظار داشت که حرکت بازار جهانی نفت نیز در روندی خنثی ادامه یابد.

با این حال همانطور که در تحلیلهای قبلی نیز اشاره کردیم پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا در نزدیکی سطح ۱۰۲٫۸ دلار/ بشکه به پیک و سقف خود برسد و پس از آن وارد روند نزولی شود.

در نمودار زیر مشخص است که این حرکت افزایشی کنونی از سطح ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) آغاز شده است و سه موج در قالب موجهای A , B , C این روند افزایشی را ساخته اند. تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که به احتمال زیاد موج C در اطراف سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۲ پایان می یابد که این سطح بر روی خط فیب ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

ذکر این نکته لازم است که خود موج C از سه موج کوچکتر یعنی موجهای a , b , c تشکیل شده است و این ساختار و الگوی الیوت معمولا نشان می دهد که موج C به انتهای روند افزایشی خود نزدیک شده است و می بایست از نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۲ منتظر کاهش قیمت باشیم.

همچنین جرکت پنج موج افزایشی قیمت که از سطح ۹۶٫۰۷ ( پایین ترین سطح روز ۱ جولای ) شروع شده است کوتاه تر از موج قبلی خود بوده است و از این رو رسیدن به نزدیکی سطح ۱۰۲٫۸۲، فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد و در واقع ما در انتهای موج افزایشی و در نزدیکی سقف قیمت نفت خام سبک آمریکا قرار داریم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی قیمت آن در اطراف نزدیکی مقاومت ۱۰۶٫۶۹ دلار/ بشکه به پیک یا سقف خود برسد.

در نمودار زیر مشخص است که موج C روند افزایشی قیمت نفت برنت از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) را تحت کنترل خود داشته است که موجب گسترش موج اصلاحی از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شده است.

موج قبلی A در سه موج a – ، – b – ، – c به اندازه ۷۶٫۴ درصد از طول موجa را اصلاح داشته است که در بررسی سطوح فیبوناچی مشخص است.

حرکت پنج موجی کوچک از سطح ۱۰۱٫۶۳ ( پایین ترین سطح روز ۱ جولای ) شروع شده است که به باور ما آخرین موج آن یعنی موج ۵ در نزدیکی سطح ۱۰۶٫۶۹ به سقف خود خواهد رسید و از اطراف سطح ۱۰۶٫۶۹ دلار/ بشکه احتمال کاهش قیمت نفت برنت بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت