تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

تحلیل قبلی همچنان معتبر است و یورو پس از انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا به پایین ترین سطوح ۷ هفته گذشته سقوط کرده است و ارزش دلار آمریکا همچنان در مقابل ارزهای اصلی (مخصوصا در مقابل ین ژاپن و فرانک سویس) رو به افزایش است. همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز به بالای سطح ۹۵٫۲۴ رسیده است و اهداف صعودی بعدی به ترتیب سطوح ۹۵٫۷۲ و ۹۶٫۵۰ خواهند بود.

در متن منتشر شده صورتجلسه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مشخص شد که بانک مرکزی آمریکا در صورتیکه آمارهای اقتصادی مطابق با انتظارات باشند، آمادگی افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را دارد و به باور ما صورتجلسه بانک فدرال لحن قوی و شدیدی داشت و تلویحاً خواستار افزایش نرخ بهره در ماه آینده شده بود. از سوی دیگر آنچه در روزهای اخیر حرکت بازار ارز و خصوصاً حرکت دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است، افزایش میزان سود اوراق قرضه دولتی آمریکا یا به عبارتی  Treasuries پس از صورتجلسه بانک فدرال بوده است.

امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران بیشترین توجه بازار بر روی آمار فروش خانه های موجود آمریکا متمرکز خواهد بود و پیش بینی می شود در ماه آوریل با %۱٫۳+ افزایش از رقم قبلی ۵٫۳۳+ میلیون واحد به ۵٫۴۰+ میلیون واحد افزایش یابد. در مجموع بر این باوریم که پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا از نشست ماه آوریل (FOMC Minutes) احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه ژوئن بیشتر شده است و این عامل محرکی دیگر برای شروع حرکت صعودی دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی گردیده است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که قبلا اشاره شد حرکت قیمت همچنان موافق فروشندگان است زیرا قیمت پس از انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا به پایین سطوح ۱٫۱۲۹۴ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۲۵۰ کاهش یافته است و سیگنال فروش تا سطوح ۱٫۱۱۸۰ (پایین ترین سطح ۱۹ مه و کف بولینجر باند روزانه) و ۱٫۱۱۵۲ (خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۱ هفته گذشته) و پس از آن سطوح ۱٫۱۰۹۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۰۵۷ (پایین ترین سطح ۱۶ مارس) صادر کرده است.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا قیمت به پایین سطح ۰٫۷۲۵۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) کاهش یافته است و با بسته شدن کندل روزانه پایین این سطح به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۱۶۵ (پایین ترین سطح ۲ مارس) و پس از به سطح ۰٫۷۱۰۹ (پایین ترین سطح ۱ مارس) ریزش پیدا خواهد کرد.

در زوج ارز یورو – پوند نیز قیمت برای اولین بار در سال جاری توانست که از خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه عبور کند و هر چند مقداری از سطح ۰٫۷۶۵۰ به بالای سطح ۰٫۷۷۲۰ اصلاح کرده است اما با توجه به بسته شدن کندل هفتگی پایین سطوح مقاومت ۰٫۷۷۵۶ و ۰٫۷۷۹۳ سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۶۵۰ و پس از آن سطوح ۰٫۷۵۹۲ (پایین ترین سطح ۴ فوریه) و ۰٫۷۵۲۳ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) و ۰٫۷۵۱۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) صادر کرده است.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم پیش بینی می کنیم قیمت آن پس از یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۳۰ (کف کانال افزایشی) و ۴۶٫۰۷ دلار در هر بشکه (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) در کوتاه مدت بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۳ عبور کند و سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر کند که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت نفت آمریکا در کانال افزایشی و موج افزایشی C یا ۳ تایید کرده است. نتیجه چنین حرکتی احتمال تداوم افزایش قیمت نفت است و پس از انجام حرکت اصلاحی، خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا توانسته است خود را بالای سطح ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تثبیت کند و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از ۴۷٫۳۵ بر روی سطح ۴۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۵۱٫۰۹ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام