تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری از سطح مقاومت ۹۵٫۲۴ عبور کند و تا سطح ۹۵٫۷۲ افزایش یابد که این موضوع را بررسی کندل سفید و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت هفتگی نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید الگوی چکش در هفته ۹ مه تا ۱۳ مه شکل گرفته است و این بازگشت روند افزایشی بدنبال الگوی کندل سفید در هفته گذشته ایجاد شده است که برای هفته جاری سیگنال افزایش صادر کرده است و از نظر تحلیل تکنیکال انتظار داریم در میان مدت دوباره قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح ۲ دسامبر ۲۰۱۵) افزایش یابد.

براساس آنچه که در چارت پایین مشاهده می کنید نوسانات قیمت از سطح ۹۹٫۸۲۹ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) در قالب موج c  شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی از این هدف سطح مقاومت را بر روی ۹۵٫۲۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) به وضوح نشان داده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۹۵٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شده است.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۹۴٫۸۴ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال اصلاح به سوی سطح ۹۴٫۴۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد. یورو نیز پس از انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا به پایین ترین سطوح ۷ هفته گذشته سقوط کرد و ارزش دلار آمریکا همچنان در مقابل ارزهای اصلی رو به افزایش است.

همانطور که در بالا نیز بدان اشاره کردیم شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز به نزدیکی سطح ۹۵٫۲۴ رسیده است و اهداف صعودی بعدی به ترتیب سطوح ۹۵٫۷۲ و ۹۶٫۵۰ خواهند بود. در متن منتشر شده صورتجلسه ی هفته پیش بانک مرکزی آمریکا (FOMC) مشخص شد که بانک مرکزی آمریکا در صورتیکه آمارهای اقتصادی مطابق با انتظارات باشند، آمادگی افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را دارد و به باور ما صورتجلسه بانک فدرال لحن قوی و شدیدی داشت و تلویحاً خواستار افزایش نرخ بهره در ماه آینده شده بود.

از سوی دیگر آنچه در روزهای اخیر حرکت بازار ارز و خصوصاً حرکت دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است، افزایش میزان سود اوراق قرضه دولتی آمریکا یا به عبارتی Treasuries پس از صورتجلسه بانک فدرال بوده است. از آنجاییکه امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات بازارهای سهام بین الملل ، گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن یا جولای و اخبار منتشره در این خصوص خواهد بود. در هفته جاری یلن ریس بانک فدرال رزرو روز جمعه سخنرانی خواهد داشت.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت قیمت همچنان موافق فروشندگان است زیرا قیمت پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا به پایین سطوح حمایت ۱٫۱۲۹۴ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۲۵۰ کاهش یافته است و برای هفته جاری سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۱۸۰ (پایین ترین سطح ۱۹ مه و کف بولینجر باند روزانه) و ۱٫۱۱۵۲ (خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه  و ۲۱ هفته گذشته) و پس از آن سطوح ۱٫۱۰۹۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۰۵۷  (پایین ترین سطح ۱۶ مارس) صادر کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا