تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۱۲۲۲ به ترتیب تا سطوح ۱۲۱۸ ، ۱۲۱۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) ، ۱۲۰۷ و ۱۲۰۵ کاهش یابد. به باور ما موج اصلاحی که از سطح ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و این حرکت نزولی فعلا به پایین ترین سطوح ۷ هفته گذشته ادامه دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر) به ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) تشکیل شده بود  که با قدرت شکسته شد و این چرخه از امواج الیوت در سطح ۱۳۰۳ تکمیل شده است و در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۲۲ نیز بزودی شکسته خواهد شد.

به اعتقاد ما این موج اصلاحی نزولی در صورت بسته شدن کندل روزانه پایین سطح حمایت ۱۲۲۴ ممکن است تا سطوح ۱۲۱۴ ، ۱۲۰۷ ، ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) امتداد داشته باشد که برای تحقق این سناریو می بایست حتما به پایین سطح ۱۲۲۴ برسد که در نمودار زیر مشاهده می کنید. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۱۲۳۰ و ۱۲۴۳ می باشد.

تقویت شاخص دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به بالاترین سطح ۲ ماهه گذشته و بیشتر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن که پس از صورتجلسه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا اتفاق افتاده است، همان سایه هراسی است که بر قیمت اونس طلا سنگینی می کند و پیش بینی می شود برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت اصلی ۱۲۴۳ قرار دارد، حرکت نزولی اونس طلا امتداد بیشتری تا نرخهای پایین ۱۲۱۸ ، ۱۲۱۴ و ۱۲۰۷ یابد.

ما در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی و اهداف بعدی را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق شاید بتواند دوباره به انجام حرکت کاهشی اونس طلا برای بازگشت به پایین سطح ۱۲۲۴ کمک کند. در خبری دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۳٫۸۶- تن کاهش به ۸۶۸٫۶۶ تن رسید که این موضوع نیز فشارهای نزولی بر اونس طلا را بیشتر کرده است.

امروز در تقویم بازار به غیر از سخنرانی چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (هارکر، کاشکاری و کاپلن) اخبار خاص دیگری اعلام نمی شود اما این هفته در تقویم اقتصادی آمریکا آمار سفارشات کالاهای بادوام ، فروش خانه های معوقه ، آمار تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی و سخنرانی یلن، ریس بانک فدرال رزرو آمریکا مهمترین اخبار هفته جاری در ایالات متحده آمریکا خواهند بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا