تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا گزارش تحلیلی گذشته هنوز مورد توجه است و پیش بینی می کنیم با افزایش دیروز قیمت آن در واکنش به اعلام کاهش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا دیر یا زود بتواند بالای سطح مقاومت ۵۰ دلار/بشکه تثبیت شود و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۰۹ صادر کند که این نرخ در نزدیکی سطح ۵۱٫۰۷ و مماس با سقف کانال افزایشی در تایم فریم روزانه است و حمایت بر روی سطح ۴۷٫۳۵ تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴  درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد. بدین ترتیب همچنان روند حرکت نفت را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت ادامه داشته باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما این موج از قدرت و توانایی زیادی برای افزایش تا سطح ۵۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و سقف کانال افزایشی نیز به هدفی در محدوده ۵۱٫۰۷ و ۵۱٫۰۹ اشاره دارد. حرکت اصلاحی که از سطح ۴۸٫۹۵ (بالاترین سطح ۱۸ مه) شکل گرفته بود به نظر می رسد که در نزدیکی سطح حمایت ۴۷٫۳۵ قدرت لازم برای صعود دوباره را بدست آورده است که روز گذشته بدان اشاره کردیم.

از این رو از نظر تحلیل و بررسی چشم انداز تکنیکال ما از هم اکنون روند صعودی را برای قیمت نفت آمریکا در کانال افزایشی ادامه دار پیش بینی می کنیم و هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطح حمایت ۴۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۴۷٫۲۶ (پایین ترین سطح ۱۹ مه) می باشد و به احتمال زیاد تقاضا برای بازگرداندن نفت آمریکا به نرخهای بالای ۵۰ خواهد بود. سطوح حمایت اولیه بر روی ۴۸٫۹۳ و ۴۸٫۶۵ تشکیل شده اند.

بنابراین آهنگ حرکت قیمت نفت در کانالی که مشاهده می فرمایید افزایشی برای تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۰ دلار/بشکه خواهد بود. بنابراین تمامی تحولات قیمت نفت خام سبک آمریکا می بایست بر روی نمودار روزانه دنبال شود که در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن گزارش تحلیلی گذشته هنوز مورد توجه است و پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ دلار/بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۷۲ افزایش یابد و برای امروز انتظار می رود نزدیکی سطوح ۴۹٫۴۲ و ۴۸٫۹۰ از این پس سطوح محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی باشند.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار گرفته بود که از نظر بررسی امواج الیوت ویو سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) می باشد و خبر روز گذشته کاهش موجودی ذخایر نفت آمریکا بر قیمت نفت برنت تاثیر گذار بود و باعث تقویت قیمت نفت برنت در واکنش به این خبر به بالای سطح ۴۹٫۵۶ شده است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج ، سطح مقاومت بر روی ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) قرار گرفته بود که قبلا دو سه بار مانع از افزایش قیمت نفت برنت شده بود که دیروز در واکنش به اعلام کاهش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا با قدرت شکسته شد. در نمودار روزانه کندل استیک الگوی چکش با سایه بلند در روز گذشته اشاره به تکمیل شدن موج اصلاحی و استمرار موج افزایشی در موج ۳ دارد.

برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت به بالای سطح ۵۰٫۲۵ برسد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰ و هدف افزایشی ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۹٫۴۲ و ۴۸٫۹۰ می باشد.

با این پیش فرض انتظار می رود با افزایش دیروز حرکت قیمت نفت برنت در نمودار زیر همچنان رو به افزایش باشد و جز چند حرکت اصلاحی کوتاه روند اصلی همچنان صعودی برای شکست سطح ۵۰٫۲۵ با هدف ۵۱٫۷۲ دلار/بشکه باقی بماند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت