تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، گزارش تحلیلی گذشته هنوز مورد توجه است و پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری با توجه به شکست قدرتمند سطح ۹۵٫۲۴ تا سطوح ۹۵٫۷۲ و ۹۶٫۵۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی کندل سفید و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت هفتگی نشان داده است و هم اکنون قیمت دلار آمریکا به بالاترین سطوح ۲ ماهه گذشته افزایش یافته  است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید الگوی چکش در هفته ۹ مه تا ۱۳ مه شکل گرفته است و این بازگشت روند افزایشی بدنبال الگوی کندل سفید در هفته گذشته ایجاد شده است که برای هفته جاری سیگنال افزایش صادر کرده است و از نظر تحلیل تکنیکال انتظار داریم در میان مدت دوباره قیمت شاخص دلار آمریکا به سوی سطح ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح ۲ دسامبر ۲۰۱۵) افزایش یابد. در حال حاضر شاخص دلار آمریکا به بالای سطح ۹۵٫۲۴ صعود کرده است و اهداف صعودی بعدی به ترتیب سطوح ۹۵٫۷۲ و ۹۶٫۵۰ خواهند بود.

براساس آنچه که در چارت پایین مشاهده می کنید از نظر بررسی امواج الیوت نوسانات قیمت از سطح ۹۹٫۸۲۹ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) در قالب موج  شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی از این هدف سطح مقاومت را بر روی ۹۵٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) به وضوح نشان داده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۹۶٫۵۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) شده است.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۹۴٫۸۴ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال اصلاح به سوی سطح ۹۴٫۴۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد. همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم یورو پس از انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا به پایین ترین سطوح ۲ ماهه گذشته کاهش یافته است و ارزش دلار آمریکا همچنان در مقابل ارزهای اصلی رو به افزایش است. آقای پاتریک هارکر ریس بانک فدرال فیلادلفیا به دو یا سه پله افزایش نرخ بهره در سال جاری اذعان کرد که منعکس کننده سخنان جان ویلیامز ریس بانک فدرال سانفرانسیسکو بود.

از سوی دیگر آنچه در روزهای اخیر حرکت بازار ارز و خصوصاً حرکت دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است، افزایش میزان سود اوراق قرضه دولتی آمریکا یا به عبارتی Treasuries پس از صورتجلسه بانک فدرال بوده است. توجه اصلی معامله گران کماکان به تحولات بازارهای سهام بین الملل، گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن یا جولای و اخبار منتشره در این خصوص خواهد بود. فردا شب یلن ریس بانک فدرال رزرو ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم حرکت قیمت تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱٫۱۲۵۶ قرار دارد، همچنان موافق فروشندگان است زیرا قیمت پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و اظهارات مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا به پایین سطح ۱٫۱۱۶۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) کاهش یافته است و چنانچه فردا شب لحن سخنرانی یلن در خصوص افزایش نرخ بهره قوی باشد، سیگنال فروش به ترتیب تا سطح ۱٫۱۱۰۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۱۰۵۷ (پایین ترین سطح ۱۶ مارس) صادر خواهد کرد. مقاومت اولیه یورو بر روی سطح ۱٫۱۲۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۱۲۵۶ تشکیل شده است.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا تمایلات افزایشی در حالی شکل می گیرد که قیمت همچنان در سطوح بالای ۱٫۴۶۷۰ قرار گرفته است و بسته شدن کندل روز گذشته قیمت بالای این سطح احتمال حرکت افزایشی به سطوح ۱٫۴۷۷۰ (بالاترین سطح ۳ مه) بیشتر است. سطح ۱٫۴۷۷۲ بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته قرار گرفته است. از نظر تحلیل فاندامنتالی نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که کمپین ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا از طرفداران خروج این کشور از اتحادیه اروپا مقداری پیشی گرفته است که همین مساله امروز باعث تقویت پوند در مقابل دلار آمریکا و مخصوصا در برابر یورو شده است.

در تقویم اقتصادی امروز اخبار متعددی به چشم می خورند که در میان آنها در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، آمار سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های معوقه آمریکا می تواند تعیین کننده جهت وضعیت اقتصادی و مباحث مرتبط با افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن باشد و در روزهای اخیر سیاستگذاران پولی بانک مرکزی آمریکا همچنان به ابراز افزایش نرخ بهره پرداخته اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا