تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در آستانه سخنرانی یلن ریس بانک فدرال رزرو در ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران، قیمت آن در صورت شکست مجدد سطح حمایت ۱۲۱۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) به ترتیب تا سطوح ۱۲۱۱ (کمترین نرخ سشن آسیا) ، ۱۲۰۷ و ۱۲۰۵ کاهش یابد. همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم به باور ما موج اصلاحی که از سطح ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و این حرکت نزولی فعلا به پایین ترین سطوح ۸ هفته گذشته ادامه دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر) به ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) تشکیل شده بود  که با قدرت شکسته شده است و این چرخه از امواج الیوت در سطح ۱۳۰۳ تکمیل شده است و تا زمانیکه قیمت اونس طلا پایین سطوح مقاومت ۱۲۳۵ و ۱۲۴۳ قرار دارد، در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۱۶ دوباره شکسته خواهد شد مخصوصا اگر امروز یلن به افزایش نرخ بهره اشاره نماید.

به اعتقاد ما این موج اصلاحی نزولی در صورت بسته شدن کندل هفتگی پایین سطح حمایت ۱۲۱۶ ممکن است تا سطوح ۱۲۰۷ ، ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) امتداد داشته باشد که برای تحقق این سناریو می بایست حتما به پایین سطح ۱۲۱۶ برسد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

افزایش امروز بازارهای سهام آسیا، تقویت شاخص دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به بالاترین سطح ۲ ماهه گذشته و بیشتر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن یا جولای که پس از صورتجلسه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا اتفاق افتاده است، کماکان همان سایه هراسی است که بر قیمت اونس طلا سنگینی می کند.

پیش بینی می شود برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطوح مقاومت اصلی ۱۲۳۵ و ۱۲۴۳ قرار دارد، حرکت نزولی اونس طلا امتداد بیشتری تا نرخهای پایین ۱۲۱۶ ، ۱۲۱۱ و ۱۲۰۷ یابد. ما در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی و اهداف بعدی را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق شاید بتواند دوباره به انجام حرکت کاهشی اونس طلا برای بازگشت به پایین سطح ۱۲۱۶ کمک کند مگر آنکه یلن در سخنرانی امشب خود به افزایش نرخ بهره اشاره نکند و قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۴۳ دست یابد.

امروز در تقویم بازار آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال (پیش بینی بازار %۰٫۹+) و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۵٫۴) اعلام می شوند. یادآوری می شود اکنون سخنرانی امشب یلن نقش کلیدی و مهمی را برای اونس طلا ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) معین کند. منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا