تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن گزارش قبلی همچنان مورد توجه است و قویا پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۴۵۰۹ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را در نمودار پایین شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۲۸ و تثبیت قیمت مس پایین این سطح تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۶۲۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) قرار گرفته است و برای امروز سیگنال فروش تا سطح ۴۵۰۹ صادر کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت بعدی بر روی ۴۵۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و همانطور که روز گذشته اشاره کردیم کاهش اخیر قیمت مس توسط سطوح فیبوناچی زیادی از موج نزولی C مشخص شده است و به عنوان مثال سطح ۴۵۵۶ بر روی خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی واقع شده است.

در نمودار زیر قیمت مس در تلاش اول خود نتوانست از سطح حمایت ۴۵۵۶ با قدرت عبور کند و این احتمال می رود که در تلاش بعدی خود بتواند این سطح حمایت را بشکند و سیگنال فروش تا سطوح ۴۵۱۸ و ۴۵۰۹ صادر کند و فرصت خوبی را برای فروشندگان فراهم خواهد آورد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت مس در موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) می باشد و طبق بررسی سطوح فیبوناچی از این موج اولین هدف قیمت مس بر روی سطح ۴۵۵۶ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) دیده می شود که موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت مس شده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت مس محدود به سطوح مقاومت ۴۶۲۸ و ۴۶۵۹ خواهد بود و شاید بتوان گفت که اکنون هدف ۴۵۰۹ دلار/تن که سطح مهم مس می باشد، دست یافتنی باشد و در موج نزولی C تا کاهش قیمت مس به این سطح تنها چند قدم فاصله دارد که در چارت پایین به وضوح قابل مشاهده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن گزارش تحلیلی قبلی همچنان مورد توجه است و پیش بینی می کنیم قیمت آن برای یکی دو روز بین سطوح خنثی و رنج ۱۵۲۹ و ۱۵۵۹ دلار/تن در نوسان باشد تا پس از آن با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) قرار گرفته است و دیر یا زود انتظار داریم که قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند به بالای سطح ۱۵۵۹ برساند و تا سطح ۱۵۸۹ صعود کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود حرکت برگشتی قیمت از سطح ۱۵۳۱ هنوز تکمیل نشده است با این حال در حرکت اصلاحی نیز نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ – پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵ به ۱۶۸۶ – بالاترین سطح ۲۹ آوریل) برساند.

به باور ما احتمال حرکت نزولی قیمت به پایین سطح حمایت ۱۵۲۹ بعید است زیرا در طی چند روز گذشته نتوانسته خود را به پایین این سطح برساند. از این رو براساس تحلیل سطوح فیبوناچی از موج کاهشی ۱۶۸۶ به ۱۵۳۱ سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۵۶۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال افزایش به سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۱۵۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در چارت پایین می باشد.

از این رو هم اکنون قیمت آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۵۲۹ و ۱۵۵۹ قرار دارد و شکسته شدن سطح ۱۵۶۷ راه را برای صعود بیشتر به سوی نرخهای ۱۵۸۹ و ۱۵۹۰ و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۲۹ راه را برای کاهش به سطح ۱۴۹۲ هموار خواهد ساخت. به اعتقاد ما گرایش بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۵۶۷ دلار/تن را نشان می دهد که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم