تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن بتواند به پایین سطح حمایت ۱۲۰۵ برسد و از سطح حمایت اصلی ۱۲۰۰ عبور کند برای روزهای آینده طبق چارت روزانه پایین سیگنال فروش تا سطح ۱۱۷۵ صادر کند.

اما همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا پس از کاهش روز گذشته به سطح ۱۲۰۰ دوباره به بالای سطح ۱۲۰۵ برگشته است و چنانچه امروز به بالای سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۱۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) برسد اندکی موجب اصلاح به ترتیب تا سطوح ۱۲۱۹ و ۱۲۳۱ می شود که این سطوح در نمودار یک ساعته پایین به وضوح مشخص هستند.

در نمودار زیر سطح حمایت ۱۲۰۵ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر) به ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) تشکیل شده است. در نمودار یک ساعته نیز قیمت اونس طلا در حال اصلاح خلاف موج نزولی از سطح ۱۲۸۲ (بالاترین حد ۲ مه) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این روند اولین سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۲۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد و برای امروز اولین سطح حمایت بر روی سطح ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته است. در صورت تایید این موضوع و شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۰۵ و ۱۲۰۰ احتمال شروع دور جدیدی از سقوط اونس طلا به سوی سطح ۱۱۷۵ بعید نخواهد بود.

با این تفاسیر انتظار می رود با توجه به بیشتر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن یا جولای و پس از انجام حرکت اصلاحی در واکنش به برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۲۰۰ و فرو نشستن جو روانی بازار از کاهش قیمت به پایین ترین سطح ۳٫۵ ماهه گذشته دوباره فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت اونس طلا تحمیل شود.

ما بر این باوریم که سخنرانی روز جمعه یلن در دانشگاه هاروارد آمریکا با سخنان صریح و تند خود از افزایش میزان نرخ بهره و از آنجایی که موضع گیری مقامات بانک فدرال بازار را برای افزایش مجدد نرخ بهره در ماههای آتی آماده تر ساخته است، احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۰۰ را بوجود می آورد.

اخبار مهم امروز مخصوصا آمار تعدیل خالص مخارج مصرف شخصی آمریکا (Core PCE Price) را پیگیری کنید و در صورت اعلام مثبت این شاخص، منتظر واکنش مثبت دلار آمریکا و کاهش قیمت اونس طلا باشید. چنانکه می دانیم بانک مرکزی آمریکا با دقت بسیار زیادی به آمار سالانه (پیش بینی بازار %۱٫۶+) این شاخص توجه خواهد کرد و اصلی ترین شاخص سنجش تورم بانک مرکزی آمریکا برای دستیابی به هدف مورد نظر (%۲٫۰۰) است.

نمودار رروند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار رروند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا