تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۰٫۱۱ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۶۸ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳۹٫۸۵ (پایین ترین سطح ۲۰ آوریل) تشکیل شده اند که این تحلیل براساس افزایش قیمت از سطح ۳۷٫۶۱ (پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) به ۴۱٫۵۳ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل) می باشد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۴۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت نفت به سطح ۴۸٫۶۲ می شود که این سناریو فعلا مورد توجه نیست.

لازم به ذکر است در چارت روزانه به نظر می رسد قیمت نفت آمریکا در حال افزایش به سوی سطح ۵۱٫۰۹ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C است و فرصت خوبی را برای خریداران با هدف های ۵۰٫۱۱ و ۵۰٫۶۸ دلار/بشکه فراهم خواهد آورد. با توجه به نزدیک شدن به جلسه اوپک در روز پنجشنبه در روزهای آتی به تحلیل روند بازار نفت خواهیم پرداخت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۰٫۳۸ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۹٫۵۶ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۰٫۳۸ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند.

به باور ما احتمال شکست این سطح مقاومت بسیار زیاد است زیرا براساس تحلیل پروجکشن و خط روند رسم شده پیش بینی می شود که قیمت نفت برنت تا سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) منجر به اصلاح و کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۸٫۸۶ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه نیست.

از سوی دیگر بازار در انتظار جلسه اوپک در روز پنجشنبه است و بدین جهت از هم اکنون می توان از نظر تحلیل تکنیکالی، افزایش قیمت نفت برنت را براحتی پیش بینی کرد و به تبع آن، احتمال تقویت قیمت نفت برنت چندان بعید نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت