تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۷۰۹ دلار/تن را لمس کند و اگر امروز این سطح شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۷۸۲ صادر می کند که در نمودار پایین دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده اند.

در چارت پایین این موج به اندازه طول موج قبلی یعنی موج A حرکت کرده است و قدرت این موج اصلاحی از سطح ۴۵۴۰ (پایین ترین سطح ۱۹ مه) بیانگر آن است که موج C به احتمال زیاد تکمیل شده است. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۶۴۰ و ۴۵۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت مس در محدوده های بسیار مهمی قرار گرفته است که در صورت افزایش قیمت مس به بالای سطح ۴۷۰۹ شاهد آغاز یک روند افزایشی تا سطح ۴۷۸۲ خواهیم بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت افزایشی مس برای بازگشت به محدوده های ۴۹۰۰ و ۵۰۹۱ دلار/تن کمک کند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی ۱۵۳۱ و ۱۵۶۷ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص خواهد شد.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این منطقه خنثی و رنج قیمت آلومینیم آلیاژی بین خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی از سطح ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به پایین ترین سطح ۱۳ مه تشکیل شده است.

این سطح مقاومت ۱۵۶۷ در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح ۱۵۵۹ قرار دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۶۸۶ قرار دارند.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۵۶۸ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت کاهشی شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۳۱ باعث ریزش قیمت به سطح ۱۴۹۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بنابراین حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی فعلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۵۳۱ و ۱۵۶۸ دلار/تن ادامه دارد و برای تغییر این روند خنثی لازم است که یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم