تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری بتواند از سطح مقاومت ۹۵٫۸۷۴ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۹۶٫۸۰۷ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این تحلیل براساس کاهش قیمت از سطح ۹۹٫۸۲۹ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) به ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) ارائه شده است و حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح ۹۵٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۴ مه) اتفاق افتاده است توانسته انرژی لازم را برای صعود و شکست سطح مقاومت ۹۵٫۸۷۴ و افزایش به سوی سطح ۹۶٫۸۰۷ بدست آورد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۹۴٫۹۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین آن بسته شود منجر به کاهش به سطح ۹۳٫۷۸۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه نیست.

افزایش اخیر دلار آمریکا به بالاترین سطح ۲ ماهه گذشته نشان دهنده واکنش بازار به آمارهای رشد اقتصادی ایالات متحده و سخنرانی روز جمعه یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره است که در هفته های اخیر نشانه های دقیق آن در لابه لای سخنرانی مقامات بانک مرکزی آمریکا کاملا مشهود بوده است. شاخص دلار آمریکا از ابتدای ماه مه تا کنون به میزان %۳+ رشد داشته است که بیشترین افزایش ماهیانه از ماه نوامبر به این سو است و این هفته عمده توجهات معامله گران به آمار ماهیانه اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه معطوف شده است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت آن برای عبور از سطح مقاومت ۱٫۱۱۷۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ ساعته) با دشواریهای روبرو است و با عدم توانایی عبور از آن و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن انتظار داریم قیمت آن دوباره به سوی سطوح ۱٫۱۱۵۲ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱٫۱۱۰۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) کاهش یابد.

در زوج ارز پوند – دلار نیز قیمت آن در واکنش به تازه ترین نتایج نظرسنجی های امروز با کاهش مواجه شده است. نتایج یک نظرسنجی جدید از موسسه افکار سنجی گاردین نشان می دهد که اکثریت بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا رای خواهند داد و هم اکنون طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا %۴۷ و هواداران باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا %۴۴ شده اند.

برای پوند نرخ ۱٫۴۷۳۲ (سقف بولینجر باند) و سطح ۱٫۴۷۵۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) سطوح مقاومت مستحکمی هستند که سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت افزایشی پوند جلوگیری خواهد نمود. در صورت شکل گیری حرکت کاهشی نفوذ قیمت به پایین سطح ۱٫۴۵۸۸ (پایین ترین سطح ۳۰ مه) منجر به کاهش قیمت پوند در مقابل دلار آمریکا به ترتیب به سطوح ۱٫۴۵۵۰ و ۱٫۴۵۰۰ و پس از آن سطح حمایت ۱٫۴۴۴۰ خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا