تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۴۵۵۶ و ۴۵۱۸ دلار/تن ریزش کند تا از نظر تحلیل تکنیکالی حرکت نزولی خود از سطح ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) را تکمیل کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است از نظر بررسی امواج الیوت، این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است که تا کنون فقط چهار موج آن تکمیل شده است و هم کنون در موج نزولی قرار داریم که برای امروز سیگنال فروش صادر کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر موج آخر یعنی موج ۵ در حال کاهش قیمت مس به سوی محدوده حمایتی ۴۵۵۶ و ۴۵۱۸ یعنی خطوط فیبوناچی ۱۰۷ و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج بزرگتر C است که انتظار داریم امروز تا این سطوح کاهش یابد.

در نمودار زیر سطح مقاومت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی یعنی جاییکه سطح ۴۶۵۹ قرار دارد، دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۷۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر می کند.

در هر صورت برای امروز قیمت مس در پایین سطح مقاومت کلیدی ۴۶۵۹ قرار گرفته است و بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر سطح ۴۵۹۱ روندی کاملاً نزولی را به ترتیب به سطوح ۴۵۵۶ و ۴۵۱۸ همراه خواهد داشت.

در حرکت صعودی نیز معامله گران برای خرید مس از بالای ۴۶۵۹ وارد عمل خواهند شد. پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت مس به سوی منطقه ۴۵۵۶ و ۴۵۱۸ دلار/تن است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۱۵۳۱ و ۱۵۶۷ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این محدوده خنثی بین پایین ترین سطح ۱۳ مه یعنی سطح ۱۵۳۱ و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به سطح ۱۵۳۱ قرار گرفته اند.

در چارت پایین سطح مقاومت ۱۵۶۷ در نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ – پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵ – به ۱۶۸۶) دیده می شود که این محدوده را تبدیل به مقاومت جدی کرده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۵۶۷ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۳۱ منجر به کاهش به سوی سطح ۱۴۹۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

در چارت پایین تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد به خاطر اینکه حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۶۸۶ تا کنون حرکت اصلاحی بزرگی را نداشته  است و برای امروز احتمال افزایش قیمت کمی بیشتر است.

بنابراین برای امروز سطح مقاومت ۱۵۶۷ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی با شدت بیشتری تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۹۰ دلار/تن ادامه خواهد یافت که این سطح را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم