تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به اینکه به سطوح مقاومت ۱۲۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۲۱ (خط میانگین متجرک ۱۰۰ روزه) نزدیک شده است اگر موفق به عبور از این سطوح شود سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۱۲۲۳ ، ۱۲۲۷ و ۱۲۳۱ صادر کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۷ مه) به ۱۱۹۹ (پایین ترین سطح ۳۰ مه) تشکیل شده است. سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۲۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) سطح ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در نزدیکی سطح ۱۲۴۰ قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید. آمارهای مبهم اقتصادی آمریکا و نگرانی ها از احتمال خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا مقداری اعتماد بازار به افزایش نرخ بهره بانک فدرال در ماه ژوئن را کاهش داده است و به همین خاطر دوباره شاهد افزایش قیمت از سطح حمایت ۱۲۰۵ به سوی سطح ۱۲۱۹ هستیم.

بنابراین برای امروز در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطوح مقاومت ۱۲۱۹ و ۱۲۲۱ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل قیمت اونس طلا تا نرخهای ۱۲۳۱ و ۱۲۳۴ حرکت خواهد کرد. سطوح حمایت همچنان بر روی ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۷ و ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۲۰۰ قرار دارند که در این هفته تا کنون مانع از حرکت نزولی بیشتر قیمت اونس طلا شده اند.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) اعلام می شود و انتظار می رود در ماه مه ۱۷۵۰۰۰ منتشر شود و آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۷۰۰۰۰) مطابق معمول هر پنجشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار قیمت اونس نقره نیز همانطور که روز گذشته گفتیم تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۱۶٫۱۷ و ۱۶٫۳۶ قرار دارد در تلاش برای کاهش به سوی سطوح ۱۵٫۸۶ (پایین ترین سطح ۳۰ مه) ، ۱۵٫۸۰ (پایین ترین سطح ۱۲ آوریل) و ۱۵٫۷۳ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) است که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا