تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به افزایش شارپی از سطح حمایت ۴۷٫۶۹  (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) چنانچه به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ دلار/بشکه برسد سیگنال خرید تا سطح ۵۰٫۱۱ و پس از آن تا سطح ۵۰٫۶۸ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت ۴۷٫۶۹ در نزدیکی سطح حمایت دیگری در ۴۷٫۶۸ وجود دارد که این سطح بر روی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه قرار گرفته است و دیروز نتوانست خود را به پایین این سطوح برساند.

برای امروز اگر قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ برسد می بایست منتظر افزایش قیمت در موج b به سوی سطح ۵۰٫۱۱ باشیم که در نمودار پایین مشخص است و به باور ما خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از نظر فاندامنتال حمله به زیر ساخت و های نفتی نیجریه، قطع برق و مشکلات پرداختی در ونزوئلا و هر و مرح در لیبی می تواند باعث تقویت قیمت نفت به بالای سطح ۵۰٫۱۱ دلار/بشکه شود و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار نیز تحت شعاع قرار گیرد.

این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان خرید نفت آمریکا در نزدیکی سطوح حمایت را دنبال می کند. امروز آمار موجودی ذخایر نفت هفتگی آمریکا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود ۲٫۴۹۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

شایان ذکر است امروز سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین تشکیل جلسه خواهند داد و به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار انتظار می رود این نشست به محدودیتی در تولیدات نفت منجر نشود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم اگر قیمت نتواند خود را بالای سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ دلار/بشکه تثبیت کند، قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۸٫۸۶ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سطح ۴۶٫۹۸ صادر می کند.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید از نظر بررسی امواج الیوت ویو این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۷ و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار دارند.

در تحلیل تکنیکال اندیکاتور مک دی (MACD) یک واگرایی کاهشی دیده می شود که نشاندهنده خسته شدن موج افزایشی است و این مساله می تواند منجر به برگشت حرکت اصلاحی و کاهش قیمت نفت برنت شود. هر چند این روند از قدرت و توان زیادی برای رسیدن به سطح ۵۳٫۸۷ برخوردار است اما این هدف زمانی تحقق می یابد که قیمت نفت برنت بتواند اول از سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ با قدرت عبور کند.

لازم به ذکر است که سطح ۵۳٫۸۷ بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ و مماس با خط روند بالایی کانال رسم شده قرار دارد. بنابراین برای امروز محتمل ترین سناریو ممکن است آن است که قیمت نفت برنت همچنان بین محدوده خنثی ۴۸٫۸۶ و ۵۰٫۳۸ در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سطح ۴۶٫۹۸ اصلاح کند و پس از آن در موج افزایشی قرار گیرد.

در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ به معنای افزایش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود. بنابراین برای امروز انتظار می رود تا زمانی که قیمت نفت برنت حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۵۰٫۳۸ و ۴۸٫۸۶ دلار/بشکه قرار داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت