تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۷۰۹ دلار/تن را تاچ کند و این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی قیمت از سطح ۵۰۹۱ (بالاترین سطح ۲۲ آوریل) نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج پنجم یعنی موج ۵ نتوانسته به پایین موج قبلی ۳ برسد و به همین خاطر برای امروز امکان افزایش مجدد قیمت مس به سوی سطح ۴۷۰۹ وجود دارد.

به نظر ما کف قیمت مس در حوالی سطح حمایت ۴۵۵۶ – خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی –  از موج بزرگتر نزولی C ساخته شده است و ساختار امواج الیوت و سطوح فیبوناچی دلالت بر افزایش قیمت مس به سوی سطح ۴۷۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۴۵۵۶ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی به سوی سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) خواهد بود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست.

بنابراین در صورت صعود و برای شروع روند جدید افزایشی می بایست قیمت مس به بالای نرخهای ۴۷۰۹ برسد تا از فشار حرکت نزولی باز بماند و در این صورت، احتمال صعود تا نرخ ۴۷۸۲ وجود خواهد داشت. سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۴۵۹۱ و پس از آن سطح ۴۵۵۶ دلار/تن تشکیل شده است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۵۹۰ دلار/تن را تاچ کند که این حرکت افزایشی را در نمودار تایم فریم روزانه زیر قرار گرفتن قیمت بالای سطح مقاومت ۱۵۶۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود و از این برای امروز سطح حمایت مستحکم بر روی نرخ ۱۵۵۳ تشکیل شده و هدف صعود قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۹۰ است و روند فعلی نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی به سوی سطح ۱۵۹۰ است که این سطح در نزدیکی سطح ۱۵۸۹ دلار/تن (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم