تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح ۴۹٫۶۰ دلار/بشکه شود به ترتیب تا سطح ۵۰٫۱۱ و ۵۰٫۶۸ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین مشخص است شکست سطح ۴۹٫۶۰ می تواند تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) باشد.

در نمودار تایم فریم یک ساعته قیمت نفت همچنان در تلاش برای تثبیت موج افزایشی b در بالای سطح ۴۹٫۱۹ است که اگر موفق شود می تواند دوباره به هدف ۵۰٫۱۱ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) صعود کند و این در حالی است که اگر کندل این هفته پایین سطوح ۴۹٫۱۹ و ۴۸٫۶۲ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) بسته شود و از طرفی چون دو بار توانسته خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) را بشکند، در موج  c باعث برگشت به سطح حمایت ۴۷٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می شود.

در حال حاضر قیمت نفت فعلا در نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ در نوسان است و در طی چند روز گذشته بین سطوح ۴۷٫۶۹ و ۵۰٫۱۱ در نوسان بوده است و علت اصلی این مسئله انتظار بازار برای خبر امروز بوده است. امروز اولین جمعه ماه ژوئن است و طبق معمول میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

این خبر همواره یکی از تاثیر گذارترین اخبار بر بازارهای مالی و بازار نفت است و امروز نیز مستثنی نخواهد بود و فی الواقع سکوت این چند روز بازار موئد این مسئله است که انفجاری مهیب در راه است. خبر امروز در ساعت ۱۷:۰۰ اعلام خواهد شد و قطعاً شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود. در انتظار نوسانات شدید بازار نفت پس از خبر امروز خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن کماکان با سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ دلار/بشکه مواجه شود و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۷۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژوئن) قرار دارند.

به اعتقاد ما این موج از توانایی و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که البته هدف واقع بینانه ما سطح ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود. در نمودار زیر به نظر می رسد که قیمت نفت برنت با هر بار رسیدن خود به سطح مقاومت ۵۰٫۳۸  مجبور به عقب نشینی به سوی سطح حمایت ۴۸٫۸۶ (خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز در آستانه اعلام اشتغال آمریکا انتظار می رود برای قیمت نفت برنت پس از عبور از سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۷۲ پیشروی کند. بالاتر از این سطح مقاومت مستحکمی بر روی نرخ ۵۳٫۸۷ قرار دارد که شکسته شدن آن، می تواند استمرار روند صعودی را نوید دهد و در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی سطح ۴۸٫۸۶ دلار/بشکه تشکیل شده است که سرسختانه مانع از ریزش قیمت نفت برنت شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت