تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۴۹٫۶۰ دلار/بشکه شود به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۱۱ و ۵۰٫۶۸ افزایش می یابد. همانطور که در چارت پایین مشخص است شکست سطح ۴۹٫۶۰ می تواند تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) باشد که در تحلیل روز جمعه بدان مفصل اشاره کردیم.

در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین قیمت نفت آمریکا همچنان در تلاش برای تثبیت موج افزایشی b در بالای سطح ۴۹٫۱۹ است که اگر موفق شود می تواند دوباره به هدف ۵۰٫۱۱ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) صعود کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت نشان داده است.

این در حالی است که اگر کندل روزانه پایین سطوح ۴۸٫۶۲ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) و ۴۸٫۳۳ بسته شود و از طرفی چون دو بار توانسته خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) را بشکند، در موج  c باعث برگشت قیمت نفت آمریکا به سطح حمایت ۴۷٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می شود.

در حال حاضر قیمت نفت آمریکا فعلا در نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ در نوسان است و بیشتر روزهای هفته گذشته بین سطوح ۴۷٫۶۹ و ۵۰٫۱۱ در نوسان بوده است. برای مشخص شدن حرکت قیمت نفت آمریکا می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۴۹٫۶۰ تا ۴۸٫۳۳ است شکسته شود.

چشم انداز کوتاه مدت قیمت نفت فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۴۹٫۶۰ و سطح حمایت ۴۸٫۳۳ دلار/بشکه با قدرت شکسته نشده است. اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت نفت فراهم آورد و در این میان بی شک اخبار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن کماکان با سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ مواجه شود و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۷۲ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژوئن) قرار دارند.

به اعتقاد ما این موج از توانایی و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که البته هدف واقع بینانه ما سطح ۵۱٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

به نظر می رسد که قیمت نفت برنت با هر بار رسیدن خود به سطح مقاومت ۵۰٫۳۸  مجبور به اندکی عقب نشینی به سوی سطح حمایت ۴۸٫۸۶ (خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی) می شود. شکست سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ مسیر حرکت قیمت نفت برنت را مشخص خواهد کرد.

انتظار می رود برای قیمت نفت برنت پس از عبور از سطح مقاومت ۵۰٫۳۸  قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۷۲ پیشروی کند. بالاتر از این سطح مقاومت مستحکمی بر روی نرخ ۵۳٫۸۷ دلار/بشکه قرار دارد که شکسته شدن آن می تواند استمرار روند صعودی را نوید دهد.

امروز هر چند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار نفت را در اختیار دارد، سخنرانی یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران محرّک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت