تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز جمعه معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۴۶۵۹ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۴۵۹۱ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج بزرگ افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۱۳۱ (بالاترین سطح ۱۸ مارس) تشکیل شده است. این موضوع می تواند روند صعودی مس را بیشتر به جلو هدایت کند. از سوی دیگر مسلم است که در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۹۱ ممکن است مس موقتا ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

به باور ما کف قیمت مس در اطراف سطح حمایت ۴۵۵۶ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) ساخته شده است که می تواند هدف افزایشی ۴۷۰۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد. لازم به ذکر است برای امروز چنانچه از پایین سطح حمایت ۴۵۵۶ با قدرت شکسته شود، تاییدی در جهت استمرار موج نزولی آغاز شده از سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) می باشد.

عمده توجه بر شروع مجدد حرکت صعودی با هدف افزایش قیمت به نرخ ۴۶۵۹ است و در صورت تقویت بیشتر قیمت مس، هدف قیمت صعود تا نرخهای ۴۷۰۹ و ۴۷۸۲ دلار/تن خواهد بود. برای امروز سخنرانی یلن ریس بانک فدرال نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار برای تصمیم جلسه آتی FOMC را معین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز جمعه معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۲۹ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۹۲ می شود که در چارت پایین مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۶۸۶ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل) به ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) تشکیل شده اند. به باور ما حرکت اصلاحی اخیر قیمت این فلز از سطح ۱۵۳۱ (پایین ترین سطح ۱۳ مه) کامل شده است و این موضوع را حرکت سه موجی قیمت در نمودار زیر نشان داده است.

در چارت پایین عمق حرکت نزولی اخیر قیمت آلومینیم آلیاژی از بالاترین سطح ۲ ژوئن نشاندهنده استمرار موج نزولی آغاز شده از سطح ۱۶۸۶ می باشد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

بنابراین برای امروز قیمت آلومینیم آلیاژی در سطح ۱۵۲۹ هر چند حمایتی ایجاد کرده است اما به باور ما در تلاش برای شروع حرکت کاهشی به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۹۲ دلار/تن است که در چارت پایین مشاهده می کنید. سخنرانی امروز یلن ریس بانک فدرال آمریکا در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران نیز تاثیر گذار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم