تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده دوباره به سطح مقاومت ۵۱۴۴ دلار/تن صعود کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود در میان مدت تا محدوده سطوح ۵۴۰۰ و ۵۶۵۵ افزایش می یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است افزایش قیمت مس از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) در موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۸۴۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۲) تشکیل شده است. به عقیده ما این موج ۴ می تواند تا محدوده موج قبلی iv افزایش یابد که از سطح ۵۳۳۹ (پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵) آغاز و در سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) پایان گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج کاهشی ۶۴۸۱ به ۴۳۱۸ هدف قیمت مس را محدوده ۵۴۰۰ تا ۵۶۵۵ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهند و این محدوده همچنین مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۱۰۰ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه ۲۰۱۱) می باشد.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی سطح مقاومت قیمت مس را بر روی سطح ۵۱۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که منجر به تشکیل حرکت اصلاحی کوتاه شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۴۵۰۰ و ۴۳۱۸ پایان یابد.

سطوح فیبوناچی دیگر با توجه به نزول اخیر از سطح ۱۰۱۰۰ به ۴۳۱۸ به وضوح در نمودار زیر مشخص شده اند و در واقع معامله گران مس به این سطوح فیبوناچی اهمیت خاصی می‌دهند و همین امر موجب می‌شود این سطوح به حمایت و مقاومت قدرتمندی تبدیل شوند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

بنابراین سطوح ۴۵۰۰ و ۴۳۱۸ به عنوان سطوح حمایت قیمت مس عمل خواهد کرد که مانع از کاهش بیشتر قیمت خواهند شد و این در حالی است که در صورت عبور قیمت مس از سطح ۵۱۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سطح مقاومت بعدی قیمت مس بر روی سطح ۵۱۷۵ قرار خواهد گرفت و هر گونه حرکت کاهشی قیمت مس به پایین سطح ۴۵۰۰ محدود به سطح حمایت ۴۳۱۸ دلار/تن خواهد بود و در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده دوباره تا سطح ۱۶۴۰ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت مس در موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به این سو تشکیل شده است و این موج به خاطر برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت ۱۴۵۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) از موج قبلی (۳) شکل گرفته است.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو، به عقیده ما سه موجی که در چارت پایین مشاهده می فرمایید، این موج (۴) را تشکیل خواهند داد که موج سوم یعنی موج c به احتمال زیاد تا حوالی سطح مقاومت ۱۶۴۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش خواهد یافت که این سطح نزدیک به سطح ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد. بررسی سطوح فیبوناچی از موج اول یعنی موج (۱) بیانگر آن است قیمت آلومینیم آلیاژی در موج  (۲) به میزان ۶۱٫۸ درصد معکوس شده است.

 این ارتباط نشاندهنده آن است که موج (۳) حداقل تا خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی معکوس خواهد شد و به بیانگر دیگر موج (۴) می تواند تا حدود سطح ۱۶۴۰ دست یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

خریداران این فلز می بایست در صورت عدم توانایی قیمت آلومینیم در شکست سطح مقاومت ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) با احتیاط عمل نمایند زیرا این مساله نشاندهنده تکمیل شدن موج (۴) در سطح ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد و پس از آن به احتمال زیاد روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی در صورت تشکیل سقف موج (۴) در حوالی سطوح مقاومت ۱۶۴۰ ، ۱۶۵۳ یا ۱۶۸۶ دلار/تن این بار در موج نزولی (۵) از سرگرفته خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم