تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست و تثبیت دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۶۶ به سوی سطح مقامت بعدی ۱۲۸۵ افزایش یابد و اندیکاتورهای روزانه و تحولات بنیادی نشان می دهند که حرکت در مسیر صعودی است. افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۷۲ شکست سطح مقاومت ۱۲۶۶ را بیشتر تایید خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) به ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است که در حال حاضر مانع از افزایش بیشتر قیمت اونس طلا شده است و دیروز توانست تنها تا سطح ۱۲۷۲ دست یابد و هم اکنون در نزدیکی سطح ۱۲۶۶ در نوسان است.

با توجه به موج افزایشی قدرتمند اخیر که شاهد آن بودیم به نظر می رسد که قیمت اونس طلا هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۶۶ است و از این رو، احتمالاً در صورت شکست کامل این سطح و نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۲۷۲ فرصتهای ورود به پوزیشن خرید با هدفهای ۱۲۸۱ و ۱۲۸۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) و پس از آن به ترتیب ۱۲۹۲ و ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ مه) ایجاد شود.

در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۶۴ ، ۱۲۵۶ ، ۱۲۵۳ و ۱۲۵۰ قرار دارند که موقعیتی برای خریداران ایجاد خواهد کرد. این هفته عبور قیمت اونس طلا از سطح ۱۲۴۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) نشاندهنده استمرار موج افزایشی است و با توجه به کاهش سطح انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در جلسه هفته آینده، می توان انتظار افزایش بیشتری را برای اونس طلا متصورّ بود.

انتظار برای اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۵ ژوئن که هفته آینده صورت خواهد گرفت، احتمال پایدار ماندن نوسانات قیمت اونس طلا را بیشتر می کند و به احتمال زیاد، در نشست هفته آینده نرخ بهره تغییری نیابد و اگر قیمت اونس طلا بتواند این هفته را بالای سطح مقاومت ۱۲۶۶ کلوز کند برای هفته آینده چشم انداز آن افزایشی پیش بینی می شود.

از آنجایی که قیمت اونس طلا به بالاترین سطوح ۳ هفته گذشته افزایش یافته است و کاملا در بالای سطح ۱۲۴۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تثبیت شده است و با توجه به افزایش موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۸۸۷٫۳۸ تن اکنون شرایط برای انجام یک حرکت صعودی در روزهای آینده وجود دارد و در صورت توانایی قیمت برای عبور از مقاومت ۱۲۷۲ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید بوجود خواهد آمد.

امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود تا محرّک اونس طلا باشد اما انتظار می رود آمار تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۴٫۰۰) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران موجب نوسانات قیمت اونس طلا شود. هفته آینده برای بازار هفته مهمی خواهد بود. جلسه بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس خبری یلن ریس بانک فدرال قطعاً جهت حرکت اونس طلا را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا