تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

روز جمعه پس از اعلام مثبت شاخص اشتغال آمریکا تحولات مهمی بر روی قیمت نفت خام سبک آمریکا صورت گرفت، خریداران اقدام به گذاشتن معاملات خرید در نرخ ۹۵٫۷۲ دلار/ بشکه کردند که در نتیجه قیمت تا سطح ۹۷٫۰۵ بالا آمد.

همچنین در پی تشدید تنش ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه ، قیمت نفت خام آمریکا امروز صبح توانست برای لحظه ای سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) را لمس کند اما هنوز موفق به تثبیت ۲ ساعته بالای این منطقه نشده است .

به باور ما با توجه به اینکه حرکت افزایشی اخیر از سطح ۹۰٫۱۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه ) خیلی تند و شدید بوده است بعید به نظر می رسد که این حرکت افزایشی دوام داشته باشد و بدون هیچ حرکت اصلاحی ادامه یابد مگر آنکه امروز بتواند حداقل ۲ ساعت بالای سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ تثبیت شود که آن وقت می بایست هدف بعدی را بر روی نرخ ۹۹٫۱۱ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) در نظر گرفت.

در هر صورت برای امروز هر چند قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته از سطوح مقاومت ۹۳٫۵۸ ، ۹۴٫۶۵ و ۹۵٫۷۲ به راحتی عبور کند اما در برخورد به آخرین مانع یعنی سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ می بایست کمی دقت و احتیاط کنیم زیرا در صورتیکه قیمت نفت موفق به تثبیت و شکست کامل این سطح مقاومت نشود می بایست در انتظار برگشت قیمت نفت به سطح ۹۵٫۷۲ دلار/ بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام سبک آمریکا

 

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود قیمت آن در موج c حرکت تندی داشته است و برای امروز احتمال اینکه قیمت به سح ۱۰۴٫۳۰ دلار/ بشکه اصلاح نماید وجود دارد.

کاملا مشخص است که موج افزایشی c قیمت نفت برنت را از سطح ۹۸٫۷۶ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه ) تحت کنترل خود درآورده است و با توجه به اینکه از زمان شروع روند افزایشی هنوز هیچ حرکت اصلاحی رخ نداده است برای امروز می بایست در انتظار چنین حرکتی به سوی ۱۰۴٫۳۰ باشیم.

تحلیل سطوح فیبوناچی نیز نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۶٫۰۱ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) واقع شده است و مقاومت بعدی که این منطقه را مستحکم تر می سازد بر روی نرخ ۱۰۶٫۰۴ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی  از ۱۱۱٫۷۹ به ۹۶٫۷۵)  تشکیل شده است و به باور ما این دو سطح مقاومت موجب تشکیل سقف در اطراف سطح ۱۰۶ خواهد شد که همین می تواند به برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۴٫۳۰ دلار/ بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت دریای شمال