تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه در هفته جاری بتواند از سطح حمایت ۹۳٫۷۸ عبور کند تا سطح حمایت بعدی ۹۱٫۹۱ کاهش می یابد که این حرکت کاهشی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی شاخص دلار آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای این هفته نفوذ قیمت به پاین سطح ۹۳٫۴۰ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۹۳٫۷۸ خواهد بود و این فشار نزولی دلار آمریکا از هنگامی آغاز شد که انتشار گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاوزی آمریکا با کاهش بیش از حد تصور به کمترین میزان ۵٫۵ گذشته خود رسید و سخنان روز دوشنبه هفته پیش یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا هر گونه انتظارات بازار را برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن کمرنگ تر نمود.

این اخبار فروشندگان دلار آمریکا را در مقابل ین ژاپن مصمم کرد و امید علاقه مندان به افزایش نرخ بهره بانکی ایالات متحده در فصل تابستان را به یاس تبدیل نمود. از نوسانات نزولی شاخص دلار آمریکا تنها این موضوع را می توان نتیجه گرفت که احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال در جلسه این هفته صفر درصد است و بازار در مورد ماه جولای نیز در تردید است و نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی ایالات متحده در ماه جولای چندان مطمئن نیست.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این تحلیل شاخص جهانی دلار آمریکا براساس کاهش قیمت از سطح ۹۹٫۸۲ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) به ۹۱٫۹۱۹ (پایین ترین سطح ۳ مه) ارائه شده است و حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح ۹۵٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۴ مه) رخ داده است قادر نبوده که انرژی لازم برای عبور و شکست سطح مقاومت ۹۵٫۸۷ را بدست آورد. سطح مقاومت اولیه بر روی ۹۴٫۸۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۹۴٫۹۳ و پس از آن سطح ۹۵٫۶۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) تشکیل شده اند.

در حرکت افزایشی سطح مقاومت مهم بر روی ۹۴٫۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل روزانه بالای آن بسته شود موجب افزایش به سطح ۹۵٫۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. این هفته در زوج ارز یورو – دلار آمریکا تلاش قیمت برای عبور از سطح حمایت ۱٫۱۲۲۰ تاییدی از ادامه حرکت کاهشی آن از سطح ۱٫۱۴۱۵ است و در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال ادامه حرکت نزولی به سوی سطوح ۱٫۱۲۱۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۱۲۰۰ بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

در حال حاضر بازارهای ارز عمدتا به خاطر نگرانی های در حال افزایش از سلامت اقتصاد جهانی و خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا که تمایلات برای خرید دارایی های پرریسک تر را کاهش داده است باعث تقویت ارزش ین ژاپن و دلار آمریکا در برابر یورو و مخصوصا در مقابل پوند شده است و تضعیف ارزش یورو بیشتر به خاطر تورم پایین منطقه اتحادیه اروپا و نرخ بهره منفی بانک مرکزی اروپا بوده است. بی تردید هم اکنون بازار در انتظار اعلام نرخ بهره بانکی جدید آمریکا در روز چهارشنبه است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است.

در خبری دیگر بسیاری از جمله جورج سوروس (معامله گر میلیاردر بازارهای مالی) اعتقاد دارند چین با یک سری درگیری های داخلی با رهبران سیاسی خود مواجه است و این موضوع به مرور زمان در سالهای آینده توانایی چین برای مقابل با مسایل مالی را دچار مشکل خواهد کرد و به خاطر مشکلات اقتصادی، سیاسی در چین و اروپا، بازارهای سهام نزولی هستند. هفته پیش اخبار منتشر شده نشان داد که جورج سوروس اقدام به فروش سهام و در عوض خرید طلا و سهام شرکتهای معدن طلا کرده است و به نظر می رسد که این عده درست می اندیشند.

نمودار روند تغیرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا