تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست و تثبیت دو ساعته بالای سطوح مقاومت ۱۲۸۵ و ۱۲۸۷ به سوی سطح مقامت بعدی ۱۲۹۵ و ۱۳۰۳ افزایش یابد و اندیکاتورهای روزانه و تحولات بنیادی نشان می دهند که حرکت در مسیر صعودی است و افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۸۷ شکست سطح مقاومت ۱۲۸۵ را بیشتر تایید خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) به ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است که در حال حاضر مانع از افزایش بیشتر قیمت اونس طلا شده است اما همچنان توانسته که خود را بالای سطح ۱۲۶۶ تثبیت کند و هم اکنون در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۸۵ در نوسان است.

با توجه به موج افزایشی قدرتمند اخیر که شاهد آن بودیم به نظر می رسد که قیمت اونس طلا هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۸۵ است و از این رو، احتمالاً در صورت شکست کامل این سطح و نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۲۸۷ فرصتهای ورود به پوزیشن خرید با هدفهای ۱۲۹۳ و ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ مه) و پس از آن سطح ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۲ مه) ایجاد شود.

در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۷۷ ، ۱۲۷۲ و ۱۲۶۶ قرار دارند که موقعیتی برای خریداران ایجاد خواهد کرد. این هفته عبور قیمت اونس طلا از سطح ۱۲۸۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) و شکست سطح ۱۲۸۷ نشاندهنده استمرار موج افزایشی است و با توجه به کاهش سطح انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در جلسه روز چهارشنبه، می توان انتظار افزایش بیشتری را برای اونس طلا متصورّ بود.

انتظار برای اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۵ ژوئن که روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت، احتمال پایدار ماندن نوسانات افزایشی قیمت اونس طلا را بیشتر می کند و به احتمال زیاد، در نشست روز چهارشنبه نرخ بهره تغییری نیابد و اگر قیمت اونس طلا بتواند کندل دو ساعته را بالای سطح مقاومت ۱۲۸۵ کلوز کند و از سطح مقاومت ۱۲۸۷ با قدرت عبور کند برای هفته جاری نیز چشم انداز آن افزایشی پیش بینی می شود.

از آنجایی که به دلیل افت شدید ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن و کاهش بازدهی اوراق قرضه کشورهای جهان، قیمت اونس طلا به بالاترین سطوح ۴ هفته گذشته افزایش یافته است و کاملا در بالای سطح ۱۲۶۶ تثبیت شده است و با توجه به افزایش موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۸۹۶٫۲۹۵ تن اکنون شرایط برای انجام یک حرکت صعودی وجود دارد و در صورت توانایی قیمت برای عبور از سطوح مقاومت ۱۲۸۵ و ۱۲۸۷ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید بوجود خواهد آمد.

امروز به غیر از آمار خرده فروشی آمریکا اخبار خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود تا محرّک اونس طلا باشد اما انتظار می رود جلسات این هفته بانکهای مرکزی آمریکا، انگلیس، سویس و ژاپن موجب نوسانات قیمت اونس طلا شود. هفته جاری هفته مهمی برای اونس طلا خواهد بود.

جلسه بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس خبری یلن ریس بانک فدرال و پیش بینی جدید  اقتصادی بانک مرکزی آمریکا قطعاً جهت حرکت اونس طلا را با شکسته سطوح مقاومت ۱۲۸۵ و ۱۲۸۷ بیشتر به صعودی تبدیل خواهد کرد. بنابراین اکنون ادامه حرکت اونس طلا در گرو تصمیم اعضای بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است. باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا