تحلیل بازار جهانی طلا و ارز پس از اعلام شاخص اشتغال آمریکا (NFP

میزان مشاغل بخش غیر کشاورزی آمریکا اعلام شد و عدد نهایی بالاتر از حد انتظار بازار بود و به همین دلیل شاهد تقویت ایندکس دلار آمریکا و تضعیف اونس طلا ، نقره ، یورو ، پوند و سایر ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا بودیم و از اثرات کوتاه مدت و میان مدت این شاخص نباید غافل بود.

دقایقی پیش شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) برای ماه ژوئن ۱۹۵۰۰۰+ اعلام شد که بالاتر از حد پیش بینی ها (۱۶۵۰۰۰+) بود و این میزان برای نرخ بیکاری به ۷٫۶ درصد تغییر کرد ، این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد ۷٫۵% اعلام شود.

با انتشار این خبر انتظار بازار برای کاهش محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در خصوص توقف برنامه خرید اوراق قرضه بیشتر شد و قیمت جهانی اونس طلا در اولین واکنش به خبر تحت فشارهای نزولی به زیر سطح ۱۲۲۰ دلار قرار گرفت .

افزایش این شاخص و بهبود بازار کار اولین اقتصاد جهان حکایت از رشد اقتصادی آمریکا می کند که خبر خوشی برای اقتصاد آمریکا خواهد بود و به تبع این خبر برای امروز منجر به تضعیف اونس طلا تا منطقه ۱۲۱۴ می شود .

در هر حال اگر از اما و اگرها بگذریم اعداد و ارقام امروز حکایت از درستی نظر مقامات فدرال رزرو آمریکا دارد و احتمال توقف برنامه خرید اوراق قرضه در ماه سپتامبر را از بین نمی برد . هرچند برای جلسه ماه بعد هنوز گمانه زنی مشخصی نداریم اما کاهش محرکهای اقتصادی چندان امر بعیدی نیست .

بنابراین اوضاع یورو ، پوند ، دلار استرالیا ، دلار کانادا و دلار نیوزلند همچنان جالب نیست و هر چند ممکن است بازگشتهای تکنیکی را شاهد باشیم اما در کل روند این ارزها در مقابل دلار همچنان نزولی است .

نگاهی به چارتهای بازار ارز نیز موئد این مطلب است . یورو و پوند در این هفته ی که گذشت ضعیف ترین ارز بوده اند و معامله گرانی که این ارزها را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند . بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای یورو و پوند فروش طبق پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت است .

پس از انتشار خبر اشتغال آمریکا ، حرکت نزولی زوج EurUsd همچنان ادامه دارد و با اعلام آمار مثبت اشتغال آمریکا ، زمینه برای شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۲۸۴۰ ایجاد شد و قیمت تا سطح ۱٫۲۸۰۵ پایین آمد.

در حال حاضر، سطح ۱٫۲۸۰۰ تنها سطحی است که می تواند مانع ادامه حرکت کاهشی شود که اگر آن هم شکسته شود، هدف بعدی یورو کاهش تا نرخ ۱٫۲۷۴۰ خواهد بود و برای زوج ارز GbpUsd  با توجه به نفوذ قیمت به زیر سطح ۱٫۴۹۱۵ هدف بعدی کاهش قیمت تا سطح ۱٫۴۸۳۲ می باشد.

از لحاظ تکنیکی در تایم فریم ۱ ساعته قیمت اونس طلا هدف نزولی تا منطقه نزدیکی ۱۲۱۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۶۷ به ۱۱۸۰) شکل گرفته است در صورتیکه این سطح شکسته شود احتمالا اونس طلا وارد منطقه ۱۲۰۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی ) خواهد شد و تنها شاید خریدهای فیزیکی چینی ها در سطوح پایین به کمک این فلز آید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

*******************************