تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا در میان مدت پیش بینی می کنیم قیمت آن هر چند پس از انتشار بیانیه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا و شکسته شدن سطح روانی ۱۳۰۰ با افزایش به بالاترین سطوح ۲ ساله گذشته (۱۳۱۵) روبرو شود و پس از آن با انتشار خبر به تعویق افتادن کمپین موافقان و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه تا سطح حمایت ۱۲۷۶ پایین آمد اما اگر در میان مدت سطح مقاومت ۱۳۱۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته گذشته) با قدرت شکسته شود سیگنال خرید قوی تا محدوده ۱۳۲۵ و پس از آن در هفته ها و ماههای آتی تا محدوده ۱۳۸۰ و ۱۵۲۷ صادر خواهد کرد مخصوصا اگر انگلیس در همه پرسی روز ۲۳ ژوئن از اتحادیه اروپا خارج شود و بانک فدرال رزرو آمریکا در جلسه ماه جولای یا ماههای آتی تغییری در نرخ بهره بانکی خود اعمال نکند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۸۲ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۵۱٫۷۰ (پایین ترین سطح اوت ۱۹۹۹) به ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۲۰۱۱) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است و روز گذشته به نرخهای بالاتر از سطح روانی ۱۳۰۰ رسید و هر چند بعد از آن اصلاح کرد اما هم اکنون در بالای سطح حمایت ۱۲۷۶ تثبیت شده است. از منظر تحلیل تکنیکال و در تایم فریم بلند مدت در نمودار پایین سطح حمایت ۱۰۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نیز منجر به تشکیل حرکت اصلاحی و افزایشی فعلی قیمت اونس طلا شده است و هنوز معلوم نیست که این حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت اونس طلا تا چقدر قدرت و توان اصلاح دارد و چه پترن یا الگوی تکنیکالی را تشکیل خواهد داد.

به باور ما ما چنانچه این حرکت اصلاحی قوی باشد می تواند در میان مدت (طی ۲ الی ۳ ماهه) تا هدف ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد اما هدف واقع بینانه ما بر روی سطح ۱۳۸۰ قرار دارد که در چارت پایین این سطح محل برخورد قیمت اونس طلا به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۰۴۵ قرار دارد. از این رو بعد از سطح ۱۲۸۲ بازار از نظر روانی به شکست سطوح مقاومت ۱۳۱۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته گذشته) و ۱۳۲۵ حساس خواهد بود و این سطوح در کوتاه مدت به دقت مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار خواهد گرفت.

از منظر تحلیل تکنیکالی این حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت اونس طلا به سوی سطوح ۱۳۸۰ یا ۱۵۲۷ تا زمانیکه قیمت اونس طلا بالای سطح مقاومت ۱۲۸۲ تثبیت شده تایید گردیده است. بررسی الگوی امواج الیوت در نمودار روزانه بیانگر آن است که احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی قدرتمند نیز وجود دارد زیرا همانطور که در چارت روزانه مشخص است از منظر بررسی شمارش امواج الیوت این حرکت اصلاحی از سطح ۱۰۴۵ در قالب پنج موج شکل گرفته است که انتظار می رود موج نهایی یعنی موج (۵) قیمت اونس طلا را تا حدود سطح ۱۳۲۵ یا حتی بالاتر برساند.

یادآوری می شود با توجه به بیانیه روز چهارشنبه بانک فدرال رزرو آمریکا که موضع محتاطانه را در سیاست های پولی اتخاذ نمود و هیچ اشاره ی به زمان افزایش نرخ بهره نکرد و پیش بینی چشم انداز اقتصادی خود را کاهش داد و از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در روز ۲۳ ژوئن و خرید های صندوق جهانی اسپایدر، امکان تقویت قیمت اونس طلا به سوی سطوح ۱۳۸۰ و ۱۵۲۷ از طریق عبور از سطوح مقاومت ۱۳۱۳ و ۱۳۲۵ چندان بعید نخواهد بود. در نمودارهای زیر تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۱۲۸۲ و ۱۲۵۲ تثبیت شده است، ادامه حرکت افزایشی قیمت اونس طلا را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا