تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۱۲۹۰ و ۱۲۹۳ قرار دارد به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۶۹ کاهش یابد و اگر کندل روزانه پایین سطح ۱۲۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بسته شود سیگنال کاهش به سطح ۱۲۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۶۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر می کند و هدف بعدی بر روی سطح ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

این در حالی است که اگر دوباره به بالای سطوح مقاومت ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۹۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) برسد سیگنال خرید تا سطح ۱۲۹۹ و پس از آن سطوح ۱۳۰۹ و ۱۳۱۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته گذشته) صادر می کند و هدف بعد از آن بر روی سطح ۱۳۱۵ (بالاترین سطح ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶) دیده می شود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست زیرا نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا با سه نظرسنجی اخیری که در انگلیس منتشر شده است کمتر شده است و برای امروز قیمت اونس طلا را در موقعیت کاهشی قرار داده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۱۵ (بالاترین سطح ۱۶ ژوئن) قرار گرفته است و هدف این موج در صورتیکه کندل روزانه پایین سطح ۱۲۸۴ بسته شود سطح ۱۲۷۵ خواهد بود و چنانچه ریزش آن شدید باشد هدف بعدی بر روی سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) است.

به باور ما شکست سطح حمایت ۱۲۸۰ می تواند تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۱۲۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشد که هر چند هنوز موفق به شکست این سطح نشده است اما احتمال آن زیاد است. از منظر تحلیل فاندامنتالی نیز اعلام تازه ترین نظر سنجی همه پرسی انگلیس نشان می دهد که طرفداران باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بیشتر شده است که این خبر در اوایل بازار منجر به کاهش اونس طلا از سطح مقاومت ۱۳۰۰ شده است و همانطور که اشاره کردیم احتمال شکست سطح ۱۲۸۰ و برای امروز کاهش قیمت اونس طلا محتمل است.

تنها سه روز به برگزاری همه پرسی درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا باقی مانده است و نتایج نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی ۳ درصدی حامیان بقای این کشور در اتحادیه اروپا است و براساس نظرسنجی موسسه «سرویشن» (Survation) طرفداران بقای انگلیس در اتحادیه اروپا، با اختلاف ۳ درصد پیشتاز هستند.

همچنین، درنظرسنجی منتشرشده در روزنامه «ساندی تایمز» کارزار بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا با ۴۴ درصد از کارزار ترک این اتحادیه با ۴۳ درصد پیشی گرفته است. در خبری دیگر آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۵٫۳۵ تن افزایش به ۹۰۷٫۸۸ تن رسید که بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۱۳ به این سو است. امروز در تقویم اقتصادی اخبار خاصی دیده نمی شود و فردا بازار در انتظار شهادت یلن در برابر نمایندگان آمریکا و همه پرسی انگلیس در روز پنجشنبه است و در حال حاضر قیمت اونس طلا در موج نزولی c به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۶۹ و پس از آن سطوح ۱۲۶۵ و ۱۲۶۰ در حرکت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا