تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۵ دلار/بشکه با قدرت عبور کند سیگنال خرید تا سطوح ۵۰٫۱۸ و ۵۰٫۲۱ صادر خواهد کرد. سطح مقاومت ۴۸٫۹۵ بر روی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته قرار دارد که شکست آن تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۵٫۲۴ (پایین ترین سطح ۵ آوریل) قرار دارند. با توجه به کاهش نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا قیمت نفت نیز با افزایش روبرو شده است.

حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به عنوان موج ۴ از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) در نظر گرفته می شود که نتوانسته خود را به پایین سطح حمایت ۴۵٫۷۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۴۳٫۰۳ به ۵۱٫۶۷) برساند و از روز گذشته با خبر پیشی گرفتن حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به تقویت قیمت نفت کمک کرده است.

از این رو برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه سطح مقاومت ۴۸٫۹۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای سطح ۴۸٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بسته شود، باعث تقویت قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۱۸ و ۵۱٫۸۷ دلار/بشکه می شود و فرصت خوبی را برای خریداران نفت آمریکا فراهم خواهد آورد که هدفهای آن را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش به ترتیب به سوی سطوح ۵۰٫۹۶ و ۵۱٫۵۳ و پس از آن سطح ۵۱٫۷۲ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

برای امروز شکسته شدن سطح ۴۹٫۹۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) زمینه افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۵۰٫۳۸ را فراهم آورده است و بعد از آن اهداف بعدی به ترتیب بر روی ۵۱٫۷۲ ، ۵۲٫۸۰ و پس از آن سطح ۵۳٫۸۷ می باشد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی، ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) محسوب می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال این طور به نظر می رسد که هم افزایش اخیر از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) و هم کاهش اخیر از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) توسط سطوح فیبوناچی متعددی تحت کنترل قرار گرفته اند. این چرخه از امواج برای روزهای آتی سیگنال خرید تا سطح ۵۳٫۸۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) صادر کرده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۴۸٫۸۶ (خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی) و ۴۸٫۳۹ می باشد.

بنابراین برای امروز قیمت نفت برنت به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکست سطح مقاومت ۵۰٫۳۸ با هدف اولیه ۵۱٫۷۲ دلار/بشکه باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت صعودی قیمت نفت برنت در موج افزایشی ۵ را پیش بینی می کنیم که به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت