تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۰۲ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۶۷۵ صادر خواهد کرد که در نمودار زیر به وضوح دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است از نظر تحلیل تکنیکال این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی بزرگ C قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) می باشد.

به باور ما این موج در کمترین افزایش قیمت می تواند تا سطح ۴۷۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صعود کند و در بیشترین قدرت خود نیز پیش بینی می می شود تا سطح ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پیشروی داشته باشد. در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت مس بر روی سطح ۴۵۴۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث کاهش به سطح ۴۴۸۳ می شود.

امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت کاهشی برای بازگشت به محدوده های پایین قیمت کمک کند که البته این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست و احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن قیمت مس به نرخهای بالاتر ۴۶۰۲ خواهد بود و پس از آن می بایست منتظر افزایش قیمت مس به سطح ۴۶۷۵ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۲۴ دلار/تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۷ صعود کند که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C در نمودار زیر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد و طبق بررسی سطوح فیبوناچی هدف های افزایشی بعدی بر روی سطوح مقاومت ۱۶۲۴ و ۱۶۴۷ قرار دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی با سطح حمایت ۱۶۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) مواجه است که اگر به هر دلیلی این با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش به سوی سطح ۱۵۸۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

ادامه صعود قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح ۱۶۲۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) راه را برای پیشروی بیشتر تا هدف ۱۶۴۷ هموار کرده است و در صورت حصول به آن، هدف بعدی در نرخ ۱۶۸۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) نمایان خواهد شد و برای امروز اقدام معامله گران برای گرفتن پوزیشن خرید در بالای سطح مقاومت ۱۶۲۴ می تواند موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به محدوده ۱۶۴۷ و ۱۶۸۸ دلار/تن گردد که این اهداف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم