تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم از منظر تحلیل تکنیکال تا سطوح ۱۲۷۹ و ۱۲۷۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی کنج یا گوه (wedge) تایید کرده است.

به باور ما حرکت کاهشی اخیر قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۱۵ (بالاترین سطح ۱۶ ژوئن) هنوز تکمیل نشده است و این حرکت از سه موج تشکیل شده است که موج کنونی c می تواند قیمت اونس طلا را تا سطوح ۱۲۷۹ و ۱۲۷۵ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین مشخص است که موج دوم یعنی موج b و همچنین بخشی از موج c در درون یک الگوی گوه شکل گرفته اند و این بدان معناست که ممکن است قیمت اونس طلا به نزدیکی خط روند پایینی این الگو یعنی حوالی سطح ۱۲۷۵ کاهش یابد. این در حالی است که اگر قیمت اونس طلا به هر دلیلی به بالای سطح مقاومت ۱۲۹۳ (مماس با خط روند بالایی الگو) برسد و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنال افزایش به سطح ۱۲۹۹ صادر خواهد کرد.

امروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، خانم یلن، رئیس بانک فدرال ایالات متحده آمریکا در برابر کمیته بانکداران سنای این کشور حضور خواهد یافت و گزارش نیم سال اول در خصوص وضعیت اقتصادی را ارایه خواهد داد. از این رو برای امروز گزارش یلن جهت حرکت امروز اونس طلا را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد.

در قیمت اونس طلا سطوح حمایت ۱۲۷۹ تا ۱۲۷۵ وضعیت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطوح، حرکت نزولی با شدت بیشتری تا سطوح ۱۲۶۹ و ۱۲۶۵ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی) ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، این سطوح تا برگزاری همه پرسی انگلیس حمایت قیمت اونس طلا را تشکیل خواهند داد.

بدین جهت می بایست طی این هفته وضعیت نوسانات بازار را در واکنش به نظرسنجی های جدید همه پرسی انگلیس بدقت مدّ نظر قرار دهیم تا شاهد واکنش قیمت اونس طلا باشیم. نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که حمایت مردم بریتانیا از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا نسبت به کمپین خروج از این اتحادیه، پیشی گرفته است که این موضوع فعلا قیمت اونس طلا را پایین سطوح مقاومت ۱۲۹۳ و ۱۲۹۹ نگه داشته است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا